7 Eylül 2012 Cuma

Haziran 2012'de Değişen Askerlik Kanunu'na Göre Öğrencilerin Askerlik Tecil İşlemleri


GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu






Değerli arkadaşlar,


Bildiğiniz üzere Haziran 2012'de askerlik kanununda önemli değişiklikler yapıldı.

Gerek bu sitede, gerek daha önce kullandığım ancak bloggum.com kapatıldığı için dolaylı olarak kapatılan muratabi.bloggum.com adlı internet sitemde, gerekse marmaraisletme.blogcu.com adlı internet sitemde daha önce askerlik tecili ile ilgili yazdığım yazıların ve sorulan sorulara vermiş olduğum cevapların HÜKMÜ KALMAMIŞTIR.


Buna göre öğrencilerin askerlik tecil işlemleri aşağıda açıklanmış esaslara göre yapılacaktır.


ÖĞRENCİLERİN ASKERLİK ERTELEME İŞLEMLERİ


Öğrencilerin askerlikleri 1111 sayılı askerlik kanununun 35/C maddesi ile belirlenen esaslar çerçevesinde ertelenmektedir.


ERTELEME ESASLARI :


Lise veya dengi okul (açık lise, mesleki açık lise, çıraklık, iş okulu vb. dâhil) ile daha üst seviyedeki yüksek öğretim kurumlarında öğrenim görenlerin askerlikleri, okullarına devam ettikleri sürece 29 yaş sonu esas alınarak,

- Yurt içi veya yurt dışında (öğrenciliklerinin tanınmasını müteakip) öğrenim görenlerin askerlikleri, EK-C2 öğrenci durum belgesi ile önce okulun azami öğrenim süresi kadar,

- Bu süre sonunda mezun olamayanlar ise yıllık olarak 29 yaş sonunun 31 Aralık tarihine kadar ertelenmektedir.

Öğrencilerin askerliklerinin ertelenmesinde devam mecburiyeti ve üst üste aynı sınıfta iki yıl kalma gibi (açık öğretim dâhil) şartlar aranmamaktadır.

Yoklama kaçağı veya bakaya kalmadan önce okullara kayıt yaptıranların askerlikleri yukarıdaki esaslara göre öğrenci olarak ertelenecektir.

Öğrencilerin askerlik ertelemesi hiçbir şekilde 29 yaşını geçmeyecektir. Ancak, sevk edileceği tarihe kadar (30 yaş içinde) bir yükseköğretim kurumundan mezun olmaları mümkün olabilecektir.

Çift anadal programına kayıtlı öğrencilerin askerlikleri, bir programdan mezun olmaları halinde yoklamaları yapılmadan diğer anadal programındaki öğrenciliği devam ettiği sürece 29 yaş sonu esas alınarak ertelenmektedir.

Öğrencilerin, mezuniyet, ilişik kesme, yatay geçiş, kayıt yeniletmeme, yeniden kayıt vb. durumlarının en geç iki ay içinde kayıtlı bulundukları askerlik şubelerine öğrenci durum belgesi ile bildirilmesi gerekmektedir.

Öğrenci olarak askerlikleri erteli iken akademik yıl başında kayıt yeniletmeyenlerin ertelemeleri iptal edilmektedir. Bunlardan yoklama kaçağı veya bakaya durumuna düşmeden yeniden okul kaydı yaptıranların askerlikleri 29 yaş sonu esas alınarak yukarıdaki esaslara göre yeniden ertelenmektedir. Yoklama kaçağı veya bakaya kaldıktan sonra kayıt yenilettikleri takdirde askerlikleri ertelenmemektedir. (29 yaşından küçük olsalar dahi)

Bitirdiği eğitim-öğretim kurumunun dengi veya daha aşağı seviyedeki (2 yıl süreli meslek yüksek okulunu bitirip tekrar 2 yıl süreli bir başka meslek yüksek okulunda/4 yıl süreli bir fakülteyi bitirip, tekrar 4 yıl süreli bir başka fakülte veya 2-3 yıl süreli bir yüksek öğrenim kurumunda okuyanlar) bir okulda okuyanların öğrencilikleri nedeniyle askerlikleri ertelenmemektedir.

Örgün öğretim öğrencisi olarak askerliği erteli iken, ikinci öğretim olarak açıköğretim fakültesine kayıt yaptıranların askerlik ertelemeleri örgün öğretimdeki öğrenciliğine göre yapılmaktadır.

Aynı anda iki yükseköğretim kurumunda okuyanların bu okulların birinden mezun olmaları halinde diğer okuldaki öğrenciliği nedeniyle askerlikleri ertelenmemektedir.


İNTIBAK :

2 veya 3 yıllık önlisans programlarından mezun olup da lisans programlarına devam edebilmek için ÖSYM'ce açılacak dikey geçiş sınavlarına katılacaklar ile kendi alanlarındaki açık öğretim lisans programlarına sınavsız kayıt yaptıracaklar, kayıt yaptıracakları celp dönemlerinden birinde bakaya kalsalar dahi askerlikleri ertelenir.


Özel/Akşam ve Açık Liseler :

Açık öğretim liselerinde öğrenim görenlerin kendi yönetmeliklerinde belirli bir süre yoksa, örgün lise öğrencilere verilen erteleme süresi kadar askerlikleri ertelenir. Örgün lisede öğrenim gördükten sonra ilişiği kesilerek açık öğretim lisesine yönlendirilenlerin askerlik ertelemeleri, örgün lisedeki öğrenim gördüğü dönemleri de dikkate alınarak ertelenir. (Örgün lisede kullandığı dönem/dönemler+Açık lisede kullandığı dönem/dönemler birlikte değerlendirilir.) Akşam liselerde öğrenim görenlerin askerlikleri yönetmeliklerinde belirtilen süre kadar ertelenir. Kendi yönetmeliklerinde belli bir süre yoksa 29 yaşını geçmemek üzere genel liselerdeki yönetmelikte belirtilen öğretim süreleri/dönemleri kadardır. (Özel/akşam ve açık liselerde öğrenim görenlerin askerlikleri, Milli Eğitim Bakanlığınca düzenlenen özel yönetmeliklerinde belli bir öğretim süresi yoksa, 29 yaşını geçmemek üzere genel liselerin öğretim süresi kadardır. Genel liselerde de bir süre kısıtlaması yoksa, 29 yaşına kadar ertelenecektir.)


Yurt Dışında Öğrenim Görenler :

Yurt dışında okuyan öğrencilerin askerliklerinin ertelenmesi öğrenciliklerinin Millî Eğitim Bakanlığınca/yurtdışı temsilciliklerimizce tanınması şartına bağlıdır. Yasanın kendisine tanıdığı süre içinde yurt dışında öğrenime başladığı halde öğrenciliğinin tanınması çeşitli nedenlerle gecikmiş ve fiilen öğrenciliği devam edenlerin durumlarının Millî Eğitim Bakanlığınca/yurtdışı temsilciliklerimizce bildirildiği takdirde, öğrenciliğinin tanınması işlemlerinin tanınabilmesi amacıyla altı aylık ek süre verilmektedir. Bu süre içinde işlemlerini tamamlayanların ertelemesi yapılır.


Çıraklık/Meslek Eğitimi :

Çıraklık/meslek eğitimine katılanlar; kurs belgesinde belirtilen kursun biteceği tarihin 31 Aralık tarihine kadar 29 yaşını geçmemek üzere ertelenir.


Lise veya Yüksek okuldan Mezun Olanlar ile Fakülte ve Yüksek okullardan İlişiği Kesilenlerin Ertelemeleri :

1111 sayılı Askerlik Kanunu’nun 36 ncı maddesi gereğince; dilekçe ile mezun olanların diplomalarını, fakülte veya yüksekokuldan ilişlikleri kesilenlerin, ilişiklerinin kesildiğine dair belgeyi ibraz etmeleri durumunda,

         - Lise ve dengi okul mezunlarının, yoklamaları yapılmadan askerlik çağına girdikleri tarihten itibaren, askerlik çağına girdikten sonra mezun olanların, mezun olduğu tarihten itibaren 3 yıl,

          - 2-3 yıllık yüksek okul mezunları ile fakülte veya yüksekokuldan ilişikleri kesilenlerin ise 2 yıl, süreyle askerlikleri ertelenmektedir.

***Bunlar erteleme süresi içerisinde bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptırma hakkı kazanamaması/kayıt yaptırmaması halinde, ertelemesinin biteceği yılın (lise mezunları için üçüncü yıl içinde, fakülte ve yüksekokul terkler ile yüksekokul mezunlarının ikinci yıl içinde) 01 Ocak 31 Aralık tarihleri arasında yoklamalarını yaptırmaları gerekmektedir. (Yükümlülerin cezalı duruma düşerek idari para ceza almamaları veya herhangi bir mağduriyetle karşılaşmamaları için, askerlik çağına girdikleri yıl yoklama kaçağı kalmadan erteleme yaptırmaları, ertelemelerin biteceği son yıl içinde de yoklamalarını yaptırmaları gerekmektedir.)


Askerlikleri her ne sebeple olursa olsun ertelenenlerden, erteleme süresinin bitiminde öğrenci olduğu anlaşılanların (29 yaş sınırı içinde bulunmak kaydıyla) askerlikleri ertelenecektir.

Erteleme talep etmeyerek, askere gitmek isteyenler ile ertelenenler erteleme süresi içinde istedikleri zaman bu taleplerinden vazgeçebilirler.(Bakaya kalanlar dâhil),

Öğrenci iken askere gitmek için dilekçe ile talepte bulunanların yoklamaları yapılır ve askere sevkleri planlanır. Bunların okullarından ilişiklerinin kesilmesi istenmez. Öğrenimlerine devam edeceklerinden yeniden ertesi yıla bırakılmalarını talep edenlerin bu talepleri bir defaya mahsus kabul edilir.

Yoklama kaçağı veya bakaya olmamak (sınava girdiği yılın celp dönemlerinden birinde bakaya kalanlar hariç) kaydıyla, o yıl ÖSYM sınavına katılacaklarını belgeleyenlerin sevkleri Kasım celbine kadar, meslek lisesi mezunu olarak yükseköğretim programlarına sınavsız kayıt yaptıracaklarını belgeleyenler ile uzman erbaş ve uzman jandarma yetiştirilmek üzere yapılan sınavlarda başarılı olduğunu belgeleyenlerin sevkleri ise Kasım celbine kadar tehir edilir. (Erteleme süresi içinde olup, yoklama kaçağı-bakaya olanlar dahil) Bunlardan ek yerleştirme sonucu bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilenlere sevkin son gününden sonraki bir tarihte kayıt hakkı verildiği taktirde kayıt tarihinin son gününe kadar belge verilir. Bu tarihe kadar kayıt yaptırmayanlar bakaya takibine alınır. Meslek Yüksek Okulu ve Açık öğretim ön lisans programlarından mezun olarak, lisans programına devam edebilmek için "Dikey Geçiş Sınavına" girecekler ile sınavsız olarak kayıt hakkı kazananlardan, sınava girdiği yılın celp dönemlerinden birinde bakaya kalanlar Kasım celbine ertelenir.


Diploma Denkliği:

Yurtdışındaki Yükseköğretim kurumlarından mezun olanların diplomalarının denkliğinin kabul veya reddi, Yükseköğretim Kurulunun yetkisinde olduğundan, YÖK’ün denklik kararı (lisans düzeyinde, önlisans düzeyinde veya denkliğini kabul etmeme) sonucuna göre yükümlülerin statüleri belirlenmektedir.

89 yorum:

  1. merabalar cok faydali bir site ama benim durumuma ozel bir sorum olacak:
    -4 yillik uni mezunuyum (elektronik muh)
    -2 yil tezli yuksek lisans yaptim TR de (biyomedikal muh M.Sc), 1 yil tecil ettirdim
    -mezun olur olmaz ABD ye geldim 2 yil MBA egitimi icin. bu durumda benim sevk tehiri hakkim var mi yok mu. "MBA egitimi MSc nin dengi midir kanun nezdinde" ?
    cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Mezun olunduktan sonra, aynı düzeyde eğitim yapan okullarda alınan eğitimden dolayı askerlik tecil hakkı bulunmamaktadır.

      Sizin durumunuzda, MBA, yüksek lisans seviyesi eğitim olduğu için tecil yaptıramazsınız. Ancak doktora eğitimden dolayı askerlik tecil hakkınız vardır.

      Sil
  2. Meraba Murat abi, ben 01.02.1986 dogumlu bir memurum ve aynı zamanda üniversite okuyorum yaptıgım hesaplar geregi ben okulu bitirmeden askerlik geliyor sanırım, acaba en hangi yılın hangi zamanı beni askere alırlar, ben aöf 3.sınıf öğrencisiyim aynı zamanda, sınır ne olabilir gitmemde, lutfen cevabınızı beklıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adem,

      1986 doğumlu olduğuna göre 2015'e kadar lisans öğreniminden dolayı askerlik tecili yaptırabilirsin. Bu sene 3. sınıf olduğuna göre Haziran/Eylül 2014'te mezun olup yoklamanı yaptırıp askere gidebilir veya lisans mezunlarına tanınan 2 yıllık tecil hakkını da kullanabilirsin.

      Başarılar dilerim.

      Sil
    2. Hocam ben işletmeyide okuyorum aöf den hesap yapıyorum o 2015 haziranda bitiyor, ya beni 2015 subata filan cagırırlarsa die korkuyorum

      Sil
    3. Aramızda bir anlaşamamazlık var gibi...

      Adem, sen AÖF 3. sınıfı okumuyor musun bu sene? Yani 2012-2013 eğitim döneminde... (mesajında 3. sınıf yazmışsın)

      Öyle ise 2013-2014'te 4. sınıfı okuyacaksın.

      Son mesajında 2015'de bitiyor yazdığına göre ya bu sene 2. sınıfı okuyacaksın ya bölümün 5 yıllık ya da birşeyleri yanlış yazıyorsun.

      AÖF'den önce lisans mezuniyetin var mı?
      AÖF'den başka okuduğun üniversite var mı?
      Kaçıncı sınıftasın?

      Sil
    4. Hocam durumum cok karısık şöyle anlatıyım ben önlisans labaratuvar mezunuyum ve dgs ile hemsirelik bölümünü kazandım suanda 2.sınıf hemsirelik öğrencisiyim ve memur oldugum icin kurum beni kısıtlyor ve hesabıma göre ben ancak hemsireligi 2016-2017 de bitiriyorum, bende işim garanti olsun diye birde işletme aöf ye gecis yaptm ayrıca ve suanda 3.sınıf okuyorum ancak işlerden dolayı dersleri gecemedim, yani bu yıl tekrar 3.sınıf okucam onuda, yani aöf den 2 yılım var , hemsirelikten ise 4 yıl var gibi cünkü derslerimi alamıyorum derse giremedigim icin, aöf den 2 yılı ise 3 yılda bitiricegimi biliyorum cünkü dersleri agır hocam, dedigim gibi karısık zor bi durum

      Sil
    5. Adem durumun gerçekten oldukça karışıkmış.

      Anladığım kadarıyla askerlik tecilin hemşirelik bölümünden dolayı yapılmış. Ancak görünen o ki AÖF'yi hemşirelikten önce bitireceksin.

      Her halükarda 2014-2015'in sonuna kadar hemşirelikten veya AÖF'den mezun olamazsanız 2016'da askere gidersiniz. Dolayısıyla sizin için en mantıklı ve başarılabilecek yol AÖF'yi iki yıl içinde bitirip, lisans mezunlarına mezuniyetleri sonrası tanınan iki yıl askerlik tecil hakkından faydalanmaktır. Bu süre içinde hemşireliği de bitirebilirsiniz. Ancak hemşireliği bitirdikten sonra ekstra askerlik tecili hakkınız bulunmamaktadır.

      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
    6. Yukarıda

      "Dolayısıyla sizin için en mantıklı ve başarılabilecek yol AÖF'yi iki yıl içinde bitirip..." şeklinde yazdığım bölüm;

      "Dolayısıyla sizin için en mantıklı ve başarılabilecek yol AÖF'yi 2014-2015 dönemi sonuna kadar bitirip..." şeklinde olması gerekmektedir.

      Sil
    7. Hocam Allah sizden razı olsun, cevaplarınızı eksik etmediniz, bende bilmiyorum sırf bu askerlik duruyor die evliligi bile düsünemiyorum, en iyisi dediginiz gibi Aöf ye ağırlık verip o şekilde halletmek, çok tşk ederim, cünkü kimse durumumu anlamıyordu, hayırlı günler dilerim

      Sil
  3. 1992 dogumluyum lisede okuduğum icin askerlik tecilimi gecen sene okul yaptırdı,Haziran2012 de mezun oldum üniversiteye bu sene degil seneye gidicem yeniden tecil ettirmem gerekir mı ? Yoksa otomatik gecen seneden tecilli mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Lise ve dengi okul mezunlarının, yoklamaları yapılmadan askerlik çağına girdikleri tarihten itibaren, askerlik çağına girdikten sonra mezun olanların, mezun olduğu tarihten itibaren 3 yıldır.

      Sen 2011'de askerlik çağına girmiş ve Haziran 2012'de mezun olmuşsun. Dolayısıyla ilgili evraklarla askerlik şubene gidip, yoklama yaptırıp, askerliğini 2015'e kadar tecil ettirebilirsin. Bu süre zarfında üniversiteye yerleşemezsen 2015 yılı içinde tekrar yoklama yaptırmalısın.

      Sil
  4. Merhaba askerlik tecili icin gereken belgeler nelerdir ? Ve muayene olunuyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. * Nüfus Hüviyet Cüzdanı, (T.C.Kimlik Numarası Bulunan)
      * 2 adet fotoğraf,
      * Diploma aslı ve fotokopisi,
      * Bonservis, sertifika veya kurs belgesi aslı ve fotokopisi,
      * Trafik sürücü belgesi ve fotokopisi,
      * Hastalık ve arızalarına ait rapor veya tedavi belgelerinin aslı ve fotokopisi,
      * Bölgenizde Verem Savaş Dispanseri varsa, verem taraması sonuç belgesi (varsa).

      Sil
  5. ben 12,09,1988 dogumluyum hocam bu sene 1basladım unı 5yıllık,bitirmeden mi askerliğim gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      31.12.2017'ye kadar mezun olamazsan askere alınırsın.

      Hesabı şöyle yapalım:
      Haziran 2013'te 1.sınıf
      Haziran 2014'te 2.sınıf
      Haziran 2015'te 3.sınıf
      Haziran 2016'da 4.sınıf
      Haziran 2017'de 5.sınıf

      Bu durumda, sene kaybetmezsen mezun olunca dilersen askere gidersin dilersen de yeniden askerlik tecili yaptırabilirsin.

      Sil
  6. HAYIRLI GÜNLER MURAT ABİ...MURAT ABİ BEN 10 EYLÜL 1987 DOĞUMLUYUM İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İKTİSAT FAKÜLTESİ İŞLETME DE OKUYORDUM BIRAKTIM VE KARAR VERDİM VE BU SENE 2012 YGS-LYS SINAVINA GİRDİM VE BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME KAZANDIM MURAT ABİ CANIMI SIKAN İSE ASKERLİK MEVZUSU MURAT ABİ BİR SKINITI OLUR MU OKUL BİTENE KADAR 1 HAZIRLIK + 4 YIL HESABI YAPARSAK MURAT ABİ... BİR YOL GÖSTER MURAT ABİ ŞİMDİDEN EMEĞİNE SAĞLIK MURAT ABİ ALLAH RAZI OLSUN BÖYLE KONULARDA YARDIM ETTİĞİN İÇİN...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aziz;

      87 doğumlu olduğun için 2016'da mezun olamadığın taktirde askere alınırsın.

      Tavsiyem,
      - okulun lisans yönetmeliğini incele,
      - üstten ders alınıp alınamadığını,
      - okulu bir sene önce bitirmenin mümkün olup olmadığını
      - İstanbul üniversitesinde aldığın dersleri yeni okulunda saydırıp saydıramadığını, buna bağlı olarak da boşalacak kredi haklarını üst dersleri için kullanıp kullanamayacağını araştır.
      - Hazırlığı okumadan sınavla atlama şansın var mı?

      Özetle, ne yaparsan okulu bir sene önce bitirebilirsin? Bunların üzerine yoğunlaş.

      Sil
  7. murat abi ben 10 eylül 1987 doğumluyum 2013 te sınava giricem acaba askerlik acısından bir sorun olur mu murat abi

    murat abi bir de bu 29 yaş sonu derken 30 yaşı mı kast ediliyor şimdiden allah razı olsun murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınava girmende sakınca yok.
      29 yaşını doldurduğun yılın 31 Aralık'ına kadar mezun olmalısın.
      Senin için bu tarih 31.12.2016'dır.

      Sil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. hayırlı günler murat abi... murat abi üniversiteyi 26 yaşında kazandım okul 30 da bitecek sanırım sorun olur mu askeriye izin verir mi bana 1 sene murat abi acaba değerli yorumlarını bekliyorum saygılarımla murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      - Doğum yılını,
      - 2012-2013 döneminde kaçıncı sınıf okuyacağını
      - Okulun kaç yıllık olduğunu

      yazarsan daha sağlıklı yorum yapabilirim.

      Sil
  10. MURAT ABİ 24 AĞUSTOS 1986 DOĞUMLUYUM 2012-2013 TE 1.SINIF OKUYACAĞIM OKUL 4 YILLIK MURAT ABİ ALLAH RAZI OLSUN MURAT ABİ CEVAPLARIN İÇİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      31.12.2015'ye kadar mezun olamazsan, 2016 yılı içinde askerlik şubenin celp döneminde askere alınırsın.

      Hesabı şöyle yapalım:
      Haziran 2013'te 1.sınıf
      Haziran 2014'te 2.sınıf
      Haziran 2015'te 3.sınıf

      Dolayısıyla, öncelikle 2015 yılı içinde askerlik yoklamanı yaptırmalısın.

      İkinci olarak da şimdiden okulunun Lisans Eğitim Yönetmeliğini çok iyi inceleyip hangi şartlarda üst sınıftan dersler alıp okulu daha erken bitirebileceğini araştır.

      2016 yılında askerlik şubenin celp döneminin, mezuniyet tarihinden sonra olması için dua et.

      Sil
  11. HAYIRLI GÜNLER MURAT ABİ... MURAT ABİ 2013'TE SINAVA GİRİCEM 3 EYLÜL 1987 DOĞUMLUYUM 4 YILLIK ÜNİVERSİTE DEN MEZUN OLMAM DA SAKINCA OLUR MU MURAT ABİ ŞİMDİDEN ALLAH RAZI OLSUN MURAT ABİ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep,

      Haziran 2014'te 1.sınıf biter
      Haziran 2015'te 2.sınıf biter
      Haziran 2016'da 3.sınıf biter
      Haziran 2017'de 4.sınıf biter

      1987 doğumlu olduğun için 31.12.2016'ya kadar lisans öğrenciliğinden dolayı askerlik tecili yaptırabilirsin. Tabi ki bunun için, okula kayıt yaptırmadan önce yani hali hazırda yoklama kaçağı ya da bakaya olmaman gerekmekte.

      Öte yandan son sınıfı Haziran 2017'de değilde Aralık 2016'da bitirebilirsen -ki buna bazı okullarda müsaade edilebilmekte- senin için askerlik açısından sorun yok.

      Ancak,

      -hali hazırda yoklama kaçağı ya da bakaya isen,
      -daha önce lisans mezunu olmuşsan
      kazanacağın okuldaki öğrenciliğin nedeniyle askerlik tecili yapılmaz.

      - 2013'te sınavına girip kazanacağın okuldan, 31.12.2016'ya kadar ya da 2017 yılı içinde sevke tabi olduğun celp dönemine kadar mezun olamazsan uzun dönem askerlik yaparsın.

      Sil
  12. hayırlı günler murat abi...murat abi marmara üniversitesin de işletme okuyorum 10 ekim 1987 doğumluyum 3.sınıftayım ve bu sene KPSS-A girmeyi düsünüyorum üniversite de okurken kpss sınavını kazanırsam askerlik ertelemem kac yaşına kadar olur murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer,

      KPSS sınavıyla askerlik tecilinin ilgisi bulunmamaktadır.
      Mezun olunca askerlik yoklamanı yaptırıp 2 yıl daha askerlik tecili yaptırabilirsin.

      Sil
  13. merhabalar murat abi...öncelikle size sonsuz tesekkür etmek istiyorum derdimize derman olduğunuz için murat abi...murat abi benim size 4 sorum olacak 1.sorum murat abi bu yasa mahkemeden döner mi 2.sorum 29 yaş üstü öğrencilerin lisans diplomasını alabilmesi için ne yapmak lazım murat abi daha erken mezun olabilmek için şuan 3.sınıftayım 3 ekim 1983 doğumluyum 3.sorum murat abi yurtdısında okusak yurtdısındaki bir üniversite den kabul görsek askerlik ertelenir mi acaba 4.sorum murat abi bedellinin bir daha cıkması mümkün mü murat abi şimdiden allah razı olsun murat ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Temel;

      Sorularını bilgim ve tecrübem doğrultusunda yanıtlamaya çalışacağım.

      1- Yasanın Anayasa Mahkemesi'ne götürüldüğünü bilmiyorum. Dahası bu yasa, öncekine göre, öğrencilere askerlik tecili konusunda biraz daha kolaylıklar getirmiştir.

      2- Askere gitmek eğitimin sona ermesi demek değildir. Askerdeyken de askerden döndükten sonra lisans diploması alınabilir.

      Bunu bizzat yaşamış biri olarak söylüyorum. 15 ay askerlik yaptıktan sonra Marmara Üniversitesi İşletme Bölümünü kazanıp kayıt yaptırmış, mezun olmuş, sonrasında aynı üniversitede yüksek lisansa başlayıp dersleri tamamlamış, bilahare tezini tamamlamaya çalışan, aynı zamanda oldukça yoğun iş temposuyla çalışan, haftasonları KPDS kursuna giden, iki çocuk sahibi bir ağabeyiniz olarak yazıyorum.

      Askerlik yoklamanızı yaptırıp, askerlik kararı aldırdıktan sonra celp döneminize kadar okulunuza devam edebilirsiniz. Askerlik yapacağınız birlikten sınavlar için izin almanız (şayet derse devam mecburiyetiniz bulunmuyorsa) durumunda askerdeyken de okumaya devam edebilirsiniz. Askerdeyken mezun olmanız durumunda askerlik durumunuzda da değişiklikler olur. Ayrıca, bu konuyu açıklayan bir yazıyı blogumda bulabilirsiniz.

      Daha erken mezun olabilmeniz için okulunuzun lisans eğitimi yönetmeliğini inceleyin. Üst sınıftan ders alabilmeniz bazı durumlarda mümkün olabiliyor. Bu konuyu araştırmanızda fayda var.

      3- Yurtdışında alacağınız lisans eğitiminde de askerlik tecili hakkınız 29 yaşınızı doldurduğunuz yılın sonuna kadardır.

      4- Vaktiyle bedelli askerliği uzunca bir süre beklemiş biriyim. Bana nasip olmadı. Bir daha çıkıp çıkmayacağını kestirmek oldukça güç. Kanımca, çıksa bile yakın zamanda çıkması zor. Yeni bir bedelli yasasına kadar askere gider gelir, okulu bitirir ve hatta tüm bu yaşadıklarınızı da unutrsunuz. Bedelli çıkacak ümidiyle bakaya yaşamak hiç kimseye tavsiye etmeyeceğim bir şeydir.

      Sil
  14. selamlar murat abi...murat abi yurtdısında bulunan öğrenciler bedelli askerlik yasasından nasıl yararlanabilir kaç yıl yurtdısında kalmak lazım basvuru için ne gerekli murat abi nasıl faydalanabiliriz şimdiden ellerin dert görmesin abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yusuf,

      Sanırım dövizli askerlikten bahsediyorsun. Dövizli askerlik yapabilmen için yurtdışında çalışma izniyle bulunuyor olman gerekmekte. Öğrenci vizesiyle dövizli askerlik yapılması mümkün değil.

      Sil
  15. murat abi bakaya kalmak,celp dönemi,asker kaçağı,yoklama kaçağı murat abi bunlar hakkında bilgi verebilir misiniz acaba şimdiden allah razı olsun sizden saygılarla murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin konuyla ilgili yakın zamanda bir yazı yazıp yayınlayacağım. Takipte olmanda fayda var.

      Sil
  16. merhabalar murat abi askere nisan da gidecek olan kişi ağustosa erteleyip tekrar ağustosta erteleyip son kez aralıkta gidiyo mu kesin olarak rapor la kaç gün de haletmek lazım işlemleri acaba erteleme için murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasan,

      Bu tür konulara girmeyi şahsım adına doğru bulmuyorum.

      Sil
  17. iyi günler abi...abi ben kıbrısta öğrenciyim bedelli askerlik yasasından yararlanabilir miyim abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım dövizli askerlikten bahsediyorsun. Dövizli askerlik yapabilmen için yurtdışında çalışma izniyle bulunuyor olman gerekmekte. Öğrenci vizesiyle dövizli askerlik yapılması mümkün değil.

      Sil
  18. Sorularınıza yarın gün içinde müsait olduğumda cevap yazacağım.
    Lütfen takip ediniz.

    YanıtlaSil
  19. HAYIRLI AKŞAMLAR MURAT ABİ...MURAT ABİ BEN 10 EYLÜL 1987'LİYİM İL MARDİN İLÇE SAVUR MURAT ABİ..MURAT ABİ ASKERLİK ŞUBEM SAVUR İLÇESİ CELP DÖNEMİ KASIM YAZIYOR...MURAT ABİ 2013 TE SINAVA GİRİCEM MEZUNİYET 2017 HAZİRAN DA MUHTEMELEN OLACAK MURAT ABİ BU DURUMDA BİR SORUN ÇIKMAZ DİMİ DİPLOMAMI ALMAKTA MEZUN OLABİLİR MİYİM MURAT ABİ ŞİMDİDEN ALLAH RAZI OLSUN MURAT ABİ DEĞERLİ YORUMLARINI BEKLİYORUM KAFAM COK KARISIK MURAT ABİ YARDIMINI EKSİK ETME

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Abdulaziz,

      Celp dönemleri her yıl sabit değildir, yıldan yıla değişebilir.

      1987 doğumlu olduğuna göre 31.12.2016'ya kadar ya da en azından 2017 yılı içinde sevke tabi olacağın celp dönemine kadar mezun olabilmen gerekli.

      Yapman gereken çok çalışmak ve okulunu en erken sürede bitirmek.

      Sil
  20. merhaba
    abi ben 1987 doğumluyum iktisat fakültesinden 2010 yılında kayıt sildirdim.öğrenci affından yararlanarak tekrar kayıt yaptırcam.askerliğimi tekrar tecil edebilirmiyim..
    asalın sitesinde şöyle bir not buldum:
    'Askerlikleri her ne sebeple olursa olsun ertelenenlerden, erteleme süresinin bitiminde öğrenci olduğu anlaşılanların (29 yaş sınırı içinde bulunmak kaydıyla) askerlikleri ertelenecektir.'
    acaba ben yaralanabilirim.
    tecilim 31.12.2012 tarihinde dolmakta
    bilgilendirirsiniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Öğrenci affı 2011'de çıkmamış mıydı?
      Nasıl tekrar kayıt yaptıracağınızı anlayamadım.

      Sil
    2. merhaba
      2011 yılında çıkmıştı.bu sene torba yasa içerisinde meclis kapanmadan tekrar af çıktı.

      Sil
    3. ABİ TŞK EDERİM ASKERLİK ŞUBESİNDEN ÖĞRENDİM .TECİL EDEBİLİYOMUŞUM.SAYGILARIMLA

      Sil
  21. Murat abi selam. ben ytü'de yüksek lisans yapmaktayım. derslerim bitti tez hazırlıyorum. muhtemel tez teslim tarihini de kasım sonu gibi öngörüyorum. benim sorum şu: bildiğim kadarıyla Aralık celbi için son başvuru günü 30 ekim 2012. ben bu tarihte hala daha öğrenci olacağım. 30 ekim de başvuru yapıp, kasımda tezi teslim edip aralık ayında askere gidebilir miyim? bazı arkadaşlarım bu dönem okula kayıt olduğun için ancak şubatta okulla ilişkin kesilir, bu tarihten önce askere gidemezsin dediler. bu konuda bilgi paylaşımı yapabilir misin? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Uğur;

      Ekim'de müracat edip de Aralık'a kadar mezun olamazsanız sorun yaşayabilirsiniz. Doğrusu mezun olunduktan sonra askerlik kararı aldırmaktır.

      Maceraya gerek yok diye düşünüyorum.

      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
    2. murat abi yeniden selam, mezun olup olamayacağım ekim ayı içinde belli olacak, benim durumum biraz farklı. özel bi şirkette çalışarak tezimi burada hazırlıyorum. tezimin kontrolü daha ziyade iş yerindeki yöneticilerim tarafından gerçekleştiriliyor. (üniversite-sanayi işbirliği kapsamında bir projede çalışıyorum). Benim asıl sorum, okulla ilişkiyi kesmeden askerliğe başvurmam da yasal bir engel varmı dır? Teşekkürler.

      Sil
  22. merhaba.. benim tecil yılım 2015.. gün ay olarak bilmiyorum.. bu konuda bi bilginiz var mı? 2015 tecilli herkesin gün ve ayı aynı mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise mezunu olarak mı tecil ettirdiniz askerliğinizi?
      Biraz daha ayrıntı yazın lütfen.

      Sil
  23. üniversite mezunuyum.. bi iş için başvuru yapacagım benden ay gün ve yıl olarak tecil tarihimi istiyorlar.. yıl olarak 2015 oldugunu biliyorum ama gün ve ayını bilmiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Lisans mezunu iseniz teciliniz mezuniyet tarihinizden başlamak üzere 2 yıl sonra biter. Sanırım 2015 yılını yanlış biliyorsunuz siz.

      Sil
  24. hayırlı akşamlar murat abi...murat abi ben aöf de uluslararası ilişkiler okuyorum uzaktan eğitim dende işletme okuyorum...murat abi bu iki durumda ilk önce hangi üniversite biterse ilk önce o mu tecil ediliyor 2 yıl...yoksa örgünün bitmesi mi lazım ilk önce murat abi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Hangisini önce bitirirsen hemen yoklama yaptırmalı ve dilersen tecil hakkını kullanmalısın.

      Öğrencilikten dolayı tecilde amaç mezun olunmasıdır.

      Sil
  25. hayırlı akşamlar murat abi. ben 2 yıllık myo mezunuyum. bu sene açıköğretim dgs ile kayıt yaptıracam. aöf dgs ile kayıt yaptırdığımda askerliğim erteleniyormu ??? geçen sene anadolu üniversitesi intibak sınıfını kaldırdığında dgs ile kayıt olanların askerlikleri ertlenemez hükmü vardı. ama değişen askerlik yasasına göre artık 29 yaşına kadar askerlik erteleniyor galiba. bu konuda kafam çok karışık. bi açıklık getirebilrmisiniz bu konuya ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      İntibak sınıfı ile ilgili dediğin gibi bir sorun vardı. Ama, bildiğin gibi intibak sınıfı artık kaldırıldığı için, normal lisans öğrencisi olacağından dolayı, askerliğin de diğer lisans öğrencilerinin tabi olduğu hükümlere göre tecil edilecek.

      Sil
  26. hayırlı günler murat abi...murat abi istanbul üniversitesinde öğrenciyim artık c-2 belgesi götürmek gerekli mi şubeye acaba yoksa üniversite yolluyor mu bakaya kalma durumu olur mu gecenler de gittim 31.12.2016 sorun yok dediler bide sizin değerli yorumunuzu almak istedim bide murat abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversite yolluyor, senin bir şey yapmana gerek yok.

      Sil
  27. rıdvan yıldız8 Ekim 2012 20:07

    hayırlı akşamlar Murat abi 19989 dogumluyum 2008 lise mezunuyum fakat bugune kadar hiç erteletme yapmadım yoklama kaçagı gözüküyorum
    ek yerleştirme ile yüksek ögretime kayıt olucagım allah nasip ederse
    askerlik tecil yaptırabilirmiyim.Okula diye askere alınmaktan korkuyorum...
    Şimdiden İlginize teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene kayıt yaptırabilirsin, kayıt yaptırma hakkı elde edemezsen askere gitmelisin.

      Sil
  28. HAYIRLI AKSAMLAR ABİ...ABİ BAKAYA KALMAK,ASKER KAÇAĞI,İLK YOKLAMA,SON YOKLAMA VS BUNLAR VB HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİNİZ BİZE... ABİ BİR DE BASKA BİR SORUM VAR SİZE YENİ DEĞİSEN ASKERLİK YASASIYLA BİRLİKTE ARTIK ŞUBEYE EK-C2 BELGESİ GÖTÜRMEMİZE GEREK VAR MI ABİ 29 YAS SONUNA KADAR YOKSA ESKİDEN OLDUĞU GİBİ HER YIL ÜNİVERSİTE'DEN ALDIĞIMIZ EK-C2 BELGEYİ GÖTÜRMEMİZ GEREKLİMİ ABİ ŞİMDİDEN VERECEĞİN CEVAPLARIN İÇİN ALLAH RAZI OLSUN ABİ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EK-C2 belgesini sadece yeni kayıt, kayıt yeniletMEME, mezuniyet vs gibi durumlarda şubeye vermelisiniz.

      Sil
  29. Merhaba Murat abi;
    Ben Volkan;
    1988 doğumluyum. 2005 de 2 yıllık üniv.den mezun oldum. Askerliğimi tecil ettirdim. Ardından aöf ye intibak okumak üzere kayıt oldum ve 2 yıl üst üste sınıfta kaldım.Haliyle tecilim bitti. Geçen sene okuldan kaydımı sildirdim. Kayıt silme belgesiyle 01.01.2013 e kadar tekrar tecil yaptırdım. Bu sene tekrar kaydoldum ve intibak yasası değiştiği için direk 3. sınıftan başladım. Yani şuanda aöf 3. sınıf öğrencisiyim ve kayıt tarihim 2011 olduğu için bu ilk senem. Acaba öğrenci belgemle 01.01.2013e kadar olan tecilimi uzattırabilir miyim? Yani yeniden tecil hakkım var mı? Çok Teşekkürler. Saygılar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Voklan,

      EK-C2 belgesiyle 29 yaşına kadar askerliğini tecil ettirebilirsin.

      Sil
  30. Sayın abim öncelikle kolay gelsin iyi çalışmalar..
    Ben 13.11.1986 doğumluyum. Bu yıl yani 2013/14 öğretim yılı AÖF kamu yönetimi 2. sınıftayım ve daha askerliğimi yapmadım. Bu durumda okulumu bitirip askerliğimi 29 yaş sıkıntısıyla beraber kısa dönem yapabilir miyim? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  31. Hocam merhaba ;bu sene aöf uluslarası ilişikiler bölümü 3.sınıfa geçtim. 1986 doğumluyum.Lise mezunuyum. 31 aralık 2015 tarihinde askerlik tecilim bitiyor. Okuldan mezun olup askere gitme planım var.Fakat iki adet FF dersim var. Bu şekilde mezun olabiliyor muyum ? Ayrıca ; mezun olamazsam okulu bitirip askere gitme ihtimalim nedir ? Yardımcı olmanızı rica ederim.Saygılarımla

    YanıtlaSil
  32. Merhaba benim durumum biraz karışık ben 86 doğumluyum kazandığım 2 yıllık okulu 2008 de bıraktım bu sene yeni bi okul kazanıp kayıt yaptırdım (2013) öönlisans programı fakat yoklama kaçağı gözüküyorum askerlik durum belgesi almak için yada tecil için ne yapmam lazım çok zor bi durumdayım

    YanıtlaSil
  33. Merhaba Murat Abi,

    Ben Kıbrıs'da Doğu Akdeniz Üniversitesinde yüksek lisans eğitim yapıyorum. Fakat henüz okula hiç gitmedim, ve 3 yıllık tecil sürem bu sene 2014 Eylül'de bitiyor. Ben bu yüksek lisans programında sadece 2 ders almış gözüküyorum. Bu ilkbahar döneminde başka bir üniversiteye yazılıp , bu master'i bitirmeden yeni bir master yapabilir miyim ? Askerliğim tecil olur mu ? Eğer cevap hayırsa, peki Kıbrıs'taki yüksek lisans eğitimimi devam ettirme şansım var mı yoksa 3 yıllık tecilden sonra bir kere daha tecil ettiremiyor muyum ?

    Teşekkürler,
    Can

    YanıtlaSil
  34. 14-01-1990 doğmluyum lise bitikte sonra tecil yaptım aralık 2012 de bitti tecilim bu sene aöf tercih verdim kayıt yapabilirmiyim (tecil için)

    YanıtlaSil
  35. merhaba murat abi ben 1987 doğumluyum 2008 yılında yüksek okuldan kaydını sildirdim yüksek okuldan dolayı 2009 a kadar tecilim vardı daha sonrasında da işe girdim ve askere gitmedim 4 senedir muayeneye falan da gitmedim bu sene sınava girdim ve aöf kazandım ama askeriyeden yazı istediler bende direk beni alırlar düşüncesiyle henüz askeriyeye gitmedim şuan benim izleyeceğiz yol ne olur lise diplomamla tecil yaptırabilir miyim yeni evlendim şuan askere gidemem en azından 2 sene sonra gidebilirsin ne yapmam gerekiyor? yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
  36. kolay gelsin murat bey. ben 1986doğumluyum. 2015e kadar askerliğim erteli.açıköğretim 3.sınıftayım buyıl. yani haziran2015te tam bidecek aöf. ve ben şuanda marmara üniversitesinde işletme okuyorum 1.sınıf olarak. hani lisans bitirenlere 2yıl erteleme hakkı veriliyor ya bende bunu kullanarak(aöf) bitirerek askerliğimi 2017ye kadar erteleye bilirmiyim. eğer ertelersem marmara işletmede tam bitecek çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. murat abi 31 ekim 1986 doğumluyum.lisans okuyorum.azami öğrencilik sürem 31 aralık 2014 de bitiyor.2015 haziranda mezun olcam.nasıl bi yol izlemeliyim.yardımcı olursan sevinirim.

    YanıtlaSil
  38. merhaba hocam ben 03/02/1987 doğumluyum 2012 aralık ayı sonu itibari ile tecilim bitti.ancak bitmeden önce yurtdışın da okula kayıt yaptırdım yanlız yök tarafından tanınmadığı için tecil ettiremedim..şuan benim durumum ne olur ve ne yapmam gerekir...

    YanıtlaSil
  39. Merhaba,
    Geçen sene Aralık ayı sonunda , lisans bölümünden türkiyede mezun oldum. Bundan sonra hemen yurtdışında yüksek lisans eğitimime başladım. Fakat, yoklamayı Türkiyede yaptıramadım. Yurtdışında bulunduğum konsolosluğa devamlı gidip işlem yaptırmama rağmen kendileri bir yıldır devamlı yanlış işlem yapıyor(Yanlış form veriyorlar, yanlış yeri bana imzalatıyorlar vs) ve bu nedenle savunma bakanlığı devamlı eksik ve yanlış var diyerek dosyayı geri gönderiyor. Şubat ayına geldik ve sanırım bu benim normal yoklama sürem için son ay. Fakat işlerimin burda bitip postayla Türkiyeye varması ay sonunu geçebilir. Bu durumda ben, benden istenilen herşeyi yaptığım halde yoklama kaçağı mı olacağım ?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  40. çok ilginç bir sorum var cevap vereceklere şimdiden tşkler.
    yüksek lisans tecilimle ikinci örgün lisans kaydımı yapıp okuyabilir miyim?yaş 29 girecek

    YanıtlaSil
  41. Murat Abi merhaba,
    Ben Ramazan
    10.03.1992 doğumluyum. Aöf 4. sınıf öğrencisiyim. Bu dönemden ders bırakmayıp Temmuz'da Aöf'nin açacağı tek ders sınavına girmek istiyorum. Bu sınavı da geçip mezun durumuna geldiğimde ilk celp tarihinde askere gitmem gerekiyor mu?
    Yoksa 1111 sayılı Askerlik Kanunu’nun 36 ncı maddesi gereğince yüksekokul mezunu olduğum için iki yıl daha herhangi bir okula başvurmadan tecil hakkım oluyor mu?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  42. Merhaba Murat Abi;
    İsmim Cihat. 1990 doğumluyum. 2015 Nisan'ın ilk günlerinde 4 yıllık Fakülte'den mezun oluyorum inşallah. Şubemin celp dönemi 2015 Mayıs görünüyor. Ben mayısta askere gidebilir miyim ? Gidebiliyorsam bu işin bir prosedürü, başlangıç-bitiş zamanı var mı ? Bu konuyl ilgili, öğrenciyken bir işlem yaptırabilir miyim ? Veya mezun olur olmaz işlemlere başlayıp, mayısa yetişirmiyim ? Şimdiden çok teşekkür ederim abi

    YanıtlaSil
  43. Ben 16,02,1988 dogumluyum hocam bu sene 4.sınıfa gectim.Üni 5yıllık bitirmeden mi askerliğim gelir? 2016 haziranda okul bitmezse napacam hocam.

    YanıtlaSil
  44. Merhaba Murat Abi,
    Ben Ercan,
    1990 doğumluyum. Ben 2009 yılında myo mezunu oldum askerliğimi 2 yıl tecil ettirdim ve 2011 yılında aöf işletmeye dikey geçiş yaptım.Askerliğimi aöf tecil etmeye başladı ve bu arada ben 2012 de dikey geçiş sınavını kazanarak Elektrik Elektronik Mühendisliğine kayıt yaptırdım.Şimdi aöf işletmeden 2014 temmuzda mezun oldum ve Elektrik elektronik müh. den ek c2 belgesi aldım ve askerlik şubesine götürdüm verdim baktı sen aöf de okuyor görünüyorsun dedi bana ve bende aöf bitti diplomamı aldım dedim bununla tecilime devam etmek istiyorum dedim memur da bana 2. bir 4 yıllık okursun ama tecilin olmaz dedi sadece işletme diplomasıyla 2 yıl tecil edebilirsin dedi.Nasıl yani ben şuan 2 ye geçtim mühde 2 sene sonra 4. sınıf olacam ve beni askere mi çağıracaklar.Neden örgüne göre yapmıyorlar ki 2011 de aöf ye yazıldığım 2012 de de örgüne yazıldığım için mi yoksa memur beni yanlış mı anladı :( yardımcı olursanız çok sevinirim Murat abi...

    YanıtlaSil
  45. merhaba Murat abi;
    Ben 25.11.1989 doğumluyum meslek lisesi mezunuyum ve daha önce iki defa askerliğimi tecil ettirdim. tecilim şubat 2014'te biiti. bu yıl direk geçiş hakkımı kullanarak bir meslek yüksek okuluna kayıt hakkı kazandım. asker kaçağı durumundayım. okula kayıt yaptırıp askere gitmeyebilir miyim? yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  46. Murat Abi merhaba ;
    Ben Nazım
    1990 doğumluyum.2007 lise mezunuyum..Bu sene üniversiteyi kazandım.Okul benden askerlik durum belgesi istiyor kayıt olabilmem için.Ancak askerlik şubesine gittiğimde 2013 de aöf e kayıt yaptırmama rağmen EKc2 belgemle gitmeme rağmen bana belge vermiyorlar.2007 den bu yana hiç bir kayıt yaptırmamıştım.2013 de aöf e kayıt yaptırmıştım..Bana 2012 ye kadar hakkımın olduğunu söylediler.Şu an asker kaçağı olduğum için belge vermediler.Benim sorum şu ; bu belgeyi almanın bir yolu var mıdır herhangi bir şekilde çözülebilir mi ? teşekkürler saygılar..

    YanıtlaSil
  47. Merhaba Murat bey sorumun cevabı yukarıda varsa ve gorememıs anlamamıssam kusura bakmayın benım sorum su 1986 30 mayıs doğumluyum aofde 7 yılım 3 sınftayım benım onumdekı surecte ne kadar tecıl surem var ve hangı ıslemlerı yamam gerekıyor yardımcı olabılırsenız cok sevınırım sanırım 7 yıl azamı sure var bununla ılgılı ne yapmalıyım tecıl bıtıs tarıhı 31 aralık 2015 mı yoksa 30 mayıs 2016 mı bu konularda yardımlarınızı rıca ederım yazım hataları ıcın kusurabakmayın klawyem bozuk :)

    YanıtlaSil
  48. merhaba murat bey 1988 dogumluyum aöf ye 2007 de kayıt yaptırdım fakat 2 yıl üst üste kalma muhabbeti vardı o zaman kaydımı sildirip başka bir bölüme geçmiştim 2 yıllık sonra 2015te çıkan aftan yararlanıp nasılsa 3. sınıftaydım ordan devam edecektim ediyorumda hala aktif ögrenciyim yalnız bugun elime askerlik şubesinden yoklama yaptırmanız gerekiyor gibi bir evrak ulaştı. yarın aöf ye gideceğim 7 yılı geçtiği için ögrencilik hakkım bitmiş mi oluyor yoksa 29 yaşa kadar erteletebiliyor muyum aöf ek c2 belgesi vermezse ne yapmalıyım acil cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  49. Murat Hocam Merhaba ;

    13.03.1986 Doğumluyum ve Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Okuyorum (4 Yıllık). Okulda 7. yılım ve 2016 Haziran ayında mezun oluyorum. 13.03.2016 tarihinde ise 29 yaşım bitiyor. Bu durumda mezun olamadan askere gitme gibi bir durumum varmıdır ? Lise bittikten sonra açık öğretim fakültesinede kayıt yaptımıştım fakat örgün öğretim kazanınca devam etmedim ilişiğim kesildi. Ama Açık öğretim vasıtası ile tecil yaptırdımmı yaptırmadımmı hatırlamıyorum. Ama 2009 da Örgün öğretime kayıt yaptırırken askerlik durum belgesi alıp öyle kayıt yaptırmıştım.

    YanıtlaSil
  50. merhaba...
    2012 eylül ayında acık ögretım adalet önlisans bölümüne kayıt oldum..4 senelik azami ögrenci süresi bu dönemle beraber doluyor..askerlık tecilim ise 31 aralık 2016'da dolacak..
    benım internetten arastırdıgım kadarı ile 4 senelik azami ögrenci hakkım dolsa dahi 29 yas sınırına kadar kayıtları düzenli yaptırdıgım takdirde bir belge alıp 1 senelik tecil ettirebiliyormuşum ki 4 sene boyunca kayıtlarımı düzenli sekılde yaptırdım..
    fakat bunun herhangi bir koşulu var mı? çünkü ben 4 sene boyunca acıkögretımde hiçbir sınava girmedim..yanı o alınacak belgede sınava gırmedı seklınde seyler yazıyor ise tecil durumu söz konusu olmayabilir mi? eger bilginiz var ise benı bılgılendırırsenız cok sevınırım..şimdiden teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  51. merhabalar murat abi 1993 doğumluyum 2011 de liseden mezun oldum
    3 yıllık tecil hakkımı kullandım yılbaşında bitti şuan yoklama kaçağıyım ygs ye girdim bu sene bir bölüme yerleşeceğim üniversite okumama engelmidir çünkü üni tecil belgesi isteyecek yoksa kayıt yapıp dondurmamı mı gerekecek askerliği yapmam için aydınlatırnsaız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  52. Merhaba murat abi 1992 doğumluyum liseden 2018 e kadar tecilim vardı uni sınavına girdim yerleşemedim bu durumda kaçak mı oluyorum ne yapmam lazım ?

    YanıtlaSil
  53. Merhaba sizden acil bir yanıt istiyorum lütfen
    1994 dogumluyum 31.12.2016 busene sonunda askerlik tecilim bitiyor üniversiteye gitmek istiyorum daha
    ailemi geçindirdigim için ve şuanda abimin üniversitede olmasından dolayı maddi durumumun elverişli olmadıgı için üniversite gidemedim ama bu sene abimin son senesi üniversiteyi bitiriyor çalışmaya başlaycak ve aileye o bakacak (annem ve babam çalışamıyor evi tek geçindiren benim) bende üniversiteye gitmek istiyorum 2017 deki üniversite sinavına girip kazanırsam üniversiteye kayıt yapabilirimiyim? askerlik durum belgesi istenecekmiş askeriye o kagıdı bana verecekmi?
    lütfen cevap bekliyorum bu benim için çok önemli

    YanıtlaSil