10 Eylül 2012 Pazartesi

Askerlik Yoklama İşlemleri


GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu





 Bu yıl yoklaması yapılacaklar ile okullardan işliği kesinler veya mezun olanların yoklamaları tabi olduğu doğumun ilk celp dönemi bitimine kadar yapılacaktır. (Örnek: 1993 doğumlu yükümlerin yoklama işlemi 01 Ocak 2012 tarihinde başlayıp 24 Şubat 2013 (muhtemel) tarihine kadar yapılacaktır.) 1111 Sayılı Askerlik Kanununun 5837 Sayılı Kanunla değiştirilen 25’inci maddesi gereğince TRT kanalı ile duyuru yapılacaktır. TRT aracılığı ile yapılan duyurular tebligat yerine geçecektir.  

    Bulunduğunuz yer askerlik şubesine müracaat ederek, yukarıdaki tarihler arasında yoklamanızı yaptırmanız gerekmektedir. Nüfusa kayıtlı olduğunuz il ve ilçe dışında ikâmet etmekte iseniz  bölgesinde bulunduğunuz askerlik şubesine başvurunuz.

Yoklamanızı Yaptırmak Üzere Askerlik Şubesine Gelirken Aşağıdaki Belgeleri de Yanınızda Bulundurunuz.

    * Nüfus Hüviyet Cüzdanı, (T.C.Kimlik Numarası Bulunan)
    * 2 adet fotoğraf,
    * Diploma aslı ve fotokopisi,
    * Bonservis, sertifika veya kurs belgesi aslı ve fotokopisi,
    * Trafik sürücü belgesi ve fotokopisi,
    * Hastalık ve arızalarına ait rapor veya tedavi belgelerinin aslı ve fotokopisi,
    * Bölgenizde Verem Savaş Dispanseri varsa, verem taraması sonuç belgesi (varsa).

Yoklama sırasında sağlık durumunuzun tam olarak tespit edilebilmesi için varsa önceki yıllarda geçirmiş olduğunuz hastalıklara ait tedavi belgeleri ile raporlarınızı yanınızda bulundurunuz ve muayene sırasında durumunuzu tabiplere mutlaka bildiriniz.

Öğrenci, hapisyurtdışında işçi veya işveren olarak bulunuyor veya hastanede yatıyor iseniz, ilgili kuruluşlardan veya konsolosluklardan alacağınız bu durumunuzu belirten belgeleri yoklama süresi içinde askerlik şubesine gönderiniz veya gönderilmesini sağlayınız.

3 yorum:

  1. Merhaba; erkek arkadasım ozel unıversıtede okuyordu bu gun kaydını sıldırdı. Askerlık tecılı ıcın hıcbır secenek yok degıl mı?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Fakülte terklerin iki yıl askerlik tecil hakları bulunmaktadır.

    YanıtlaSil
  3. merhaba murat abi ben açık lisede okuyorum yoklama kaçağıyım kayıt yaptığım zaman tecil yoktu fakat mesleki açık liseye geçiş yapmak istiyorum yani meslek lisesine geçiş yapmak istiyorum geçişte 2 adet vesikalık foto istiyolar kayıt yaparlarmı beni yapsalar bile askeriye okulda yakalar mı beni yoklama kaçağıyım diye yada kayıt yapsalar bile erteleme için okuldan belge istemesem tecil için yine okul benim hakkım da durum belgesi yollarmı askerlik şubesine.Teşekkürler

    YanıtlaSil