25 Nisan 2009 Cumartesi

Askerlik Tecili İlgili Sorular ve Cevaplar


GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu






GÜNCELLEME: 07.09.2012


Arkadaşlar askerlik kanununda değişiklik oldu. Dolayısıyla burada daha önce verdiğim cevapların hemen hemen tamamı da hükümsüz kaldı. Konu ile ilgili lütfen yeni tarihli yazılarımı takip ediniz. Aksi halde yanılmış olacaksınız.



-----------------------------------


Merhaba arkadaşlar,


Bu başlıkta yeterince çeşitlilikte soru ve cevap oluşuncaya kadar askerlik ve askerlik tecili ile ilgili sorularınıza cevap vereceğim.

Hemen herkesin aklına bu bilgileri nereden aldığım, bunları nasıl bildiğim hususları geliyor. Hatta geçenlerde askerlik şubesinde çalışan bir memur bana özel mesaj göndererek askerlik şubesinde memur olup olmadığımı sormuştu.

Arkadaşlar, ben gizli kapaklı bilgiler sunmuyorum kimseye. Yine, kimseye "askerlikten nasıl yırtacağını" da anlatmıyorum. Kanunların öngördüğü fakat gençlerimizce fazla hakim olunamamış hususları yazıyorum burada. Askerlik şubesinde memur değilim. Askerlik karşıtı da değilim. 15 ay askerlik yaptım. Faydam olacaksa hiç düşünmeden yine gider, yine yaparım.

Ancak, eğitim durumumun çetrefilli olmasından dolayı askere 29 yaşında gittim. Bu süreç zarfında daima kaçak mıyım, bakaya mıyım, yoklama kaçağı mıyım, GBT'de polis beni alıkoyar mı gibi endişelerle dolaştım. Tam 10 yıla yakın bir süreyi gereksiz yere stresle geçirdim. Amacım, benimle benzer durumda olanlara kanunlar ışığında yol göstermermektir. Kimilerine derhal askerlik şubesine gitmesini, kimilerine derslerine mutlak özen göstermeleri gereğini hatırlatacağım bu sayfada.

Son olarak bilgilerin doğruluğu hakkında referans isteyenlere bir çift sözüm olacak:
Benim yazdıklarım mutlak doğru değildir. Emin olduğum hususlarda "eminim" derim, tereddütlü olduğum zamanlarda da "tereddütlüyüm" derim. Sizin durumunuzu en doğru askerlik şubesinin bileceğini unutmayın.

Askerlik şubesindeki memurlar, hem devlete hem de biz vatandaşlara hizmet etmek için o mevkideler. Askerlik şubenizden çekinmeyin ve şubeyle irtibatınızı kesmeyin.

Saygılarımla.

102 yorum:

  1. iyi günler iyi çalışmalar öncelikle şunu sölemeliyim ki çok faydalı bir blog çalışmalarınızın ve başarılarınızın devamını dilerim benim sizden öğrenmek istediğim şu ben geçen sene açık öğretim fak.halkla ilişkiler bölümüne kayıt yaptırdım 1.sınıftayım farz edelim ki işler yolunda gitmedi ve ben kaldım gelecek yıl ekim 2010 ayına kadar askerliğim tecil ediliyor mu bunu öğrenmek istiyorum ve sanırım 2010 ekim son tecil daha sonra 2011 ilk celp döneminde askere alınma durumum var

    YanıtlaSil
  2. bu arada unutmadan söliyim 6 ekim 1981 doğumluyum

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Sorunuzu şöyle anladım:

    2007-2008'de yani geçen sene AÖF'ye kayıt yaptırmışsınız. 1. sınıfta kalmışsınız.
    Bu sene de kalırsanız ne olacağını soruyorsunuz.


    Sorunuzun cevabı ayrıntılı olarak http://muratabi.blogspot.com/2009/04/ackogretimde-aof-iki-yl-ust-uste-kalnca.html

    linkindeki yazımda mevcuttur.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  4. yok ben anlatamadım sanırım şimdi şöle söliyim ben geçen sene kayıt yaptırdım 2008-2009 şu anda 1.sınıfta okumaktayım 2 yıllık halkla ilişkiler bölümünde bu sene sınıfta kaldım dielim bir sene daha hakkım olduğunu biliyorum benim öğrenmek istediğim 6 ekim 1981 doğumluyum yaş sınırına takılma durumum var mı bunu öğrenmek istiyorum yani kaldım diyelim gelecek sene ekim 2010 a kadar daha tecil durumum var mı onu öğrenmek istiyorum sanırım 2010 ekim benim için kritik çünkü yaş sınırı oluyor ve 2011 ilk celp dönemi askere alınma durumum var doğru mudur

    YanıtlaSil
  5. 2008 yılında kayıt oldum 2008-2009 öğretim yılı 1.sınıf öğrencisiyim henüz 1.sınıftayım daha kalmak gibi bir sorun yaşamadım hali hazırda benim öğrenmek istediğim şu diyelim ki kaldım açıköğretim 2 yıl üstüste kalınca tecil olmadığını biliyorum bu yönden bi sıkıntım yok azami öğrenim süresinide aşmış deilim benim öğrenmek istediğim 6 ekim 1981 doğumluyum yaş sınırına takılıyor muyum yoksa gelecek sene ekim 2010 yılına kadar askerlik tecili yönünden bir sıkıntım olur mu olmaz mı bunu öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,

    Gecikmeli cevap için kusura bakmayın. İş hayatı malum... Bazen eve sucuk gibi dönebiliyoruz :(

    1981 doğumlusunuz. Ekim 2010'dan itibaren 29 yaş sınırından dolayı askerlik teciliniz yapılmaz. Öğrenci olup olmamanız buna etki etmez.

    Yapmanız gereken;

    1 - 31 Ekim 2010'a kadar muayenenizi yaptırmak.
    2 - Yerli askerlik şubenizin 2011 yılı içindeki celp döneminde askerlik şubenizden sülüsünüzü alarak birliğinize teslim olmaktır.

    Eksik cevapladığım bir nokta varsa lütfen yeniden yazınız.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  7. Ayrıca konu ile ilgili ayrıntılı bilgiye http://muratabi.blogspot.com/2009/03/ogrencilik-nedeniyle-askerlik-tecilinde.html linkindeki yazımdan ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. öğrenmek istediğim bir konuda şu ben 2 yıllık açıköğretim bölümündeyim ve 1.sınıftayım 2008-2009 kayıtlıyım bu yıl geçersem yada kalırsam iki durumda da azami öğrencilik süresini aşmadığım ve 29 yaş sınırına takılmadığım üstüstede 2 yıl kalmadığım için öğrenci belgemi götürdüğüm zaman 31 ekim 2010 yılına kadar erteleme hakkım oluyor değil mi?ben 2010 yılında okulu bitiremezsem gene kayıt yaptırmayı düşünüyorum o zaman içerisinde 2.sınıfta kalsam bile celp tarihim belki 2011 sonlarını bulacak bölece bitirerek gidebilmiş olacağım

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Dediğiniz gibi bu yıl geçseniz de kalsanız da önümüzdeki yıl kaydınızı yeniletirseniz öğrencilikten dolayı Ekim 2010'a kadar askerlik teciliniz yapılır.

    Önümüzdeki yıl okulu bitiremezseniz dahi kaydınızı yeniden yaptırın. Belki askerlik esnasında faydası olmayabilir ama askerlik yaparken dahi açıköğretim okuyabilir ve hatta mezun olabilirsiniz. En azından dönüşte elinizde önlisans diplomanız olur.

    YanıtlaSil
  10. şöle olabilir mi 2010 yılında tecilim bitecek ama celp dönemi 2011 yılında olacak doğru mudur ve o dönem yerli askerlik şubemin 2011 yılının sonlarına doğru olabilir celp dönemi belkide bitirerek gitme şansım olabilir mi?

    YanıtlaSil
  11. Evet, aynen dediğiniz gibi de olabilir veya 2011'in Şubat ayında da olabilir celp döneminiz...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba. Ben bu sene 4 yıllık bir lisans programından mezun olacağım. Ve askerliğimi 2 yıl tecil ettireceğim. Yani 2011 sonuna kadar. Bundan sonra işlem nasıl oluyor? 2011 sonunda şubeye gidip 2012de celp dönemimi mi öğreniyorum?
    Ve diyelim ki celp dönemimi öğrendim, mesela aralık 2012 oldu. Eğer aralık 2012ye kadar bir master programına veya yurt dışında çalışmaya başlarsam askerliğim tekrar tehir edilir mi? Yoksa celp dönemim belli olduktan sonra artık gitmek zorunda mıyım?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Murat abi öncelikle bizi bilgilendirdiğin için ne kadar tşkr etsem azdır.Hemen soruma geçmek istiyorum ben şuan için herhangi bir üni ,aöf kayıtlı değilim .Bu sene tekrar öss gireceğimden askerlik sorunu ortaya çıktı.Şimdi ben geçen öss ye gireceğimi belgeleyip şube de beni mayıs ayına değil ağustos celbine ertelediler Öğrenmek istediğim ağustos celbine yani 17-20 ağustos tarihine kadar öss yerleştirme sonuçlar belli olurmu .Ayrıca bu tarihe kadar kavuşmazsa ne yapmam gerekir abi yardım ettt

    YanıtlaSil
  14. Oğuz;

    Mezuniyetinizden itibaren 2 ay içinde askerlik şubenize durumunuzu bildirmeniz lisans mezunlarına tanınan iki yıl tecil hakkından faydalanmanız için yeterlidir. Bundan sonraki süreçte yoklama kaçağı durumuna düşmemeniz için teciliniz sona ermeden önce tekrar askerlik şubesine gitmeniz ve askerlik kararı aldırmanızdır. Askerlik kararı aldırdığınızda takip eden ilk celp dönemi askere alınırsınız. Sizin durumunuz için bu tarih muhtemelen 2011 yılının Aralık celbi olur.

    Bu süreye kadar askerlik kararı aldırmış olsanız dahi yeniden askerlik tecili gerektiren bir durum ortaya çıkarsa (yurtdışında eğitim/çalışma, yüksek lisans veya sağlık vb) askerlik şubenize müracat edip yeniden tecil yaptırabilirsiniz.



    Capture;

    ÖSS sonuçları muhtemelen dediğin tarihe kadar belli olur. Belli olmazsa veya ek yerleştirme işlemlerine kalırsan, askerlik şubene durumu anlatan dilekçe ile müracatın halinde askerlik tecilin bir celp dönemi daha ertelenebilir.


    Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. merhaba murat abi;
    öncelikle vermiş olduğunuz ve vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.29/01/1981 doğumluyum bir önlisans programı bitirdim bitirir bitirmez askerlik şubesinden evrak geldi.Şubeye gittim hemen celp evrağı verdiler elime sınav sonuç belgeni getir tecil ederiz dediler.Ben de sınava girip aöf işletme yazdım şu anda 4. sınıfım ve bu sene nasipse bitecek.Yazılarınızı okuduğum kadarıyla 2010 ekime kadar askere gitmem gerekiyor.Benim asıl sorunum kpss ye girdim atama bekliyorum ve hala atama yapmadılar.2009 atamasını.Malum atamam gerçekleşirse benden tecil belgesi isteyecekler.Bu seneki kpssde yerleşipte şartlardan birini taşımazsan bir dahaki kpss sınavına kadar tercih yapılamıyor.Yani bana tecil belgesi vermezlerse yerleşsem dahi memur olamıyorum.Ögrenmek istediğim asıl konu; mezun olduktan(bu dönem mezun olacağım tek dersimi özellikle bütünlemeye bıraktım) sonra yaşımıda dikkate alarak 1 sene daha tecil hakkım varmı yada bana ne zamana kadar tecil belgesi verirler.
    Mezun olduğum takdirde bu aralık 2009 da askere alınma şansım nedir.Bu konu kafamı çok karıştırıyor.Tercih yapıp yapmamakta kararsız kalıyorum.Şubedekilerde sağolsun çok yardımcı oluyorlar :(((((((((....suratları sirke satıyor
    bu konuda bilginiz varsa lütfen yardımcı olun
    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. 87 doğumluyum .aöf 1.sınıfta ilk sene kaldım____ 2.sene alttan 2 ders bırakarak bir üst sınıfa geçtim_____busene de 2.sınıfta ilk senem ve sınıfta kalDIM(2.sınıfın dersleri+1.sınıftan veremediğim 2ders)askerlik tecil bozulmaz değilmi kafam takıldıda sorayım dedim.lütfen cevaplayın
    EMİN OLMAM LAZIM ONUN İÇİN SORUYORUM
    ASLINDA ÖSS DEN 330 GİBİ BİR PUAN GELİYOR AMA BEN TIP İSTEDİĞİM İÇİN TEKRAR SINAVA GİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM.KAFAM DA TECİL KONUSUNDA RAHAT OLSUN İSTİYORUM

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar,

    Adsız;

    Merak ettiğin konuyu

    http://muratabi.blogspot.com/2009/03/ogrencilik-nedeniyle-askerlik-tecilinde.html

    adresindeki yazımda ayrıntılı olarak açıkladım. Yazıyı okuduktan sonra yine de anlamadığın bir husus olursa sorarsın ;)


    Kemal;

    Mezun olursan (4 yıllık lisans eğitimi olduğunu varsayıyorum), mezuniyetinden itibaren 2 ay içinde askerlik şubesine müracat etmen halinde 2 yıl askerlik tecili hakkın bulunuyor.

    Mezun olamazsan;
    - iki yıl üstüste kalmış olmaman,
    - 7 yıllık azami eğitim süresini doldurmaman,
    - 29 yaşında olmaman -ki değilsin-

    halinde bir yıl daha askerlik tecil hakkın bulunuyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  18. abi merhabalar ben 2 yıllık turizm otel işltemesi öğrencisiyim.şu n staj yapıyorum.staj bitince ağustosun ortasında mezuniyet belgemialacağım.en son 2006 da tecil işlemini yapmıştım.şu an ne yapmam gerekli...askerlik şubesine gidip tekrar tecil etme şansım var mı?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Taner,


    Mezuniyet tarihinden itibaren iki ay içinde, çıkış belgenle (veya diplomanla) askerlik şubene gidip, dilersen bir yıl daha askerlik tecili yaptırabilirsin.


    Mezuniyetin hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  20. selam ben 87 doğumluyum 2006 ve 2007 yıllarında askerliğimi 1 er yil tecil ettirdim gecen yıl ise yoklama kağdım gelmediği için tecilim devam ediyo sandım bu yıl öss sınavına girdim ve yüksek ihtimalle kazanıcam ama bnden askerlik durum belgesi istenicek sanırım tecil hakkımda kalmadı gecen jandarmaa bizim köye bni aramaya gelmis askerliğimi tecil ettirme isini nasil haldebilirim

    YanıtlaSil
  21. murat abi tşkler bilgilendirdiğin için.Ben ekyerleştirme kaldım diyelim bunu nasıl askerlik şubesine bildireceğim kolay gelsin abi

    YanıtlaSil
  22. selam ben 1987 doğumluyum 2007 yılında yerli askerlik şubemde muayne olup askerliğimi tecil ettirmeme rağmen yoklama kaçağı görünüorum bu yıl öss sınavına girdim ve büyük bi ihtimalle yerlesicem sorunum su ki benden askerlik durum belgesi isteniyor yoklama kaçağı olmam bu belgeyi almama engel mi

    YanıtlaSil
  23. Adsız,

    Yoklama kaçağı iseniz (Bakaya değilseniz) üniversiteye yerleştirildiğinize dair belge ile askerlik tecilinizi yaptırabilirsiniz.


    Hacı;

    Şubenize dilekçe ile durumu bildirirseniz bir sonraki celp dönemine tecil ederler askerliğinizi.


    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  24. tsk ederim yoklama kaçağı olduğum için hapis veya parası alır mıyım peki

    YanıtlaSil
  25. Merhaba Murat Abi,Benim de aklıma takılan bir soru var yanıtlarsan çok makbule geçer.ben 1989 doğumluyum.Geçen yaz askerlik yoklama kağıdım geldi.Öğrenci olduğum için(4 yıllık Fen-Edebiyat Fakültesi)askerliği tecil ettirdim.Fakat ben okulu bırakmayı düşünüyorum.Okulu bıraktığımda tekrar askere çağrılır mıyım? ve beni nezaman askere çağıracaklar? zaman ayırdığın için Teşekkür Ederim. mail adresim:mustafatasci2009@hotmail.com

    YanıtlaSil
  26. Merhaba,

    1111 Sayılı askerlik kanununda yoklama kaçağı olanların para cezası ile cezalandırılacağı hükmü olmasına rağmen bunun uygulandığı bilmiyorum. Ben de askere gitmeden önce 3 ay yoklama kaçağı durumuna düşmüştüm. Sonrasında yoklamamı yaptırdığımda herhangi bir cezayla karşılaşmadım. Pek tabi ki, benim ceza almamış olmam sizin de ceza almayacağınız sonucunu doğurmaz. Belki ceza uygulamada belli kriterler vardır ki bu konuda bilgi sahibi değilim.

    YanıtlaSil
  27. Mustafa;

    Okuldan kaydını sildirmek istediğini ifade etmişsin. Şayet, lisans eğitimi alırken kaydını sildirirsen, yeniden askerlik tecili yaptırabilirsin.

    YanıtlaSil
  28. merhaba murat abi ben uğur,
    benim sorum şu; 4. sınıf öğrencisiyim, sınavlarım eylülde bitiyor ve mezun oluyorum. ama tecilim 2010 da bitiyor. en kısa zamanda askerliğimi yapmak istiyorum. başvurumu hemen yaparsam,en erken ne zaman alabilirler beni, ne zaman çağırırlar acaba? bir an önce yapıp evlenmek istiyorum. çok acil cevabını bekliyorum abicim çok teşekkür ederim şimdiden.

    YanıtlaSil
  29. Uğur;

    Okulun Eylül ayında bitiyorsa 2010'a kadar tecilin olmaz. Mezun olduktan sonra iki ay içinde mezuniyet belgenle (ya da diplomanla) askerlik şubesine müracat edip askerlik kararı aldırmalısın. Bu taktirde ilk celp döneminde -ki muhtemelen Nisan/2010 olur- askere alınırsın.

    Evliliğin için şimdiden "Allah tamamına erdirsin" kardeşim.

    YanıtlaSil
  30. slmlar.. ya benmde bi sorunum war benm son tecil hakkım dolmak üzere 2010 un subat ayında biticek.. ve ben bu kpss temmuz atamalarında memur olarak adnan menders üni.ye atandım ama asaletimi alamadan tecilim biticek 6 aya. sorum şu ben göreve basladıktan sonra memurluk nedeniyle askerligi tecil ettirebilirmiyim lutfn yardımcı olursanız cok sevinicem :(((((((((

    YanıtlaSil
  31. sağolasın murat abi :) yani en geç nisana askerdeyim öylemi :))) (uğur)

    YanıtlaSil
  32. merhaba,

    benim de bilgilenmek istedigim bir konu var... 2007 de üniversiteyi bitirdim ve askerlik yoklamami yaptirdim askerligimi 1 yil 2008 ekime kadar tecil ettirdim. ancak 2008 ekiminde tekrar almanya da master a basladim. Konsolosluga basvurumu yapttim ve askerligim 2010 kasim a kadar ertelendi. tekrar dan askerligimi master sonrasi 1 yil tecil hakkim var mi yada onu lisanstan sonra kullanmis mi oldum? bildiginiz birseyse yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  33. Iyi akşamlar murat abi ben 03.09.1981 doğumluyum 16.02.2006 yılında 2 yıllık pazarlamadan mezun oldum 2 sene tecil hakkım doğdu onu kullandım.daha sonra 2006 yılında aöf işletmeye dikey geçiş yaptım 01.06.2009 itibariyle mezun oldum.sorum şu acaba lisans mezunu olarak 2 yıllık tecil hakkım bulunuyormu...bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  34. Merhaba,


    Memuriyetten dolayı askerlik tecili hakkında soran "adsız" arkadaş;

    Durumunuzu lütfen askerlik şubenizle görüşün. Sizi yanlış yönlendirme endişesi taşımaktayım.



    istrain;

    Şu an yüksek lisans eğitiminizden dolayı tecillisiniz. Yüksek Lisansı tamamlayınca da iki yıl askerlik tecili hakkınız bulunmaktadır.



    Bir üstteki mesajı yazan "adsız" arkadaş;

    Lisans mezunu olduğunuz için iki yıl askerlik tecili hakkınız bulunmaktadır. Bu hakkınızı kullanmak istiyorsanız mezuniyet belgenizle birlikte bir an önce askerlik şubenize müracat ediniz. Aksi taktirde yoklama kaçağı ya da bakaya durumuna düşer ve tecil hakkınızı kullanamayabilirsiniz.


    Saygılar...

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar,

    Öncelikle bu güzel hizmetten ötürü size teşekkür etmek isterim. Benim de askerlik durumum ile ilgili kafamı karıştıran bir nokta var; size danışmak istedim.

    1984 doğumluyum. 2002 yılında liseyi bitirdim. Askerlik şubesinde muayeneye giderek 2 yıl tecil aldım. 2004 yılında bir önlisans programına kayıt yaptırdım. Okulu 2008 yılında -yani 2 yıllık okulu 4 yılda- bitirerek mezun oldum. Aynı yıl ÖSS'ye girerek 4 yıllık bir açıköğretim lisans programına kayıt yaptırdım. Şu an okulda ilk yılım ve bütünlemelerde başarısız olduğum takdirde sınıf tekrarı yapacağım. Kafamı karıştıran nokta ise tam burada. Normal şartlarda iki kez sınıf tekrarı yapıldığı durumda tecil hakkı olmadığını biliyorum ve bu benim ilk sınıf tekrarım olacak. Yani bu açıdan tecil hakkım olduğunu düşünüyorum. Ancak diğer yandan, daha önce 2 yıllık okulumu 4 yılda bitirdiğim için bu sene sınıfta kaldığım takdirde askere alınacağım yönünde bir yorum aldım. Henüz 29 yaş sınırına da takılmamaktayım. Konu hakkında sizin de yorumunuzu almak istedim.

    Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  36. mrb. murat abi ben aöf işletme 1. sınıfdaym ve 1.sınıfta kaldım şuanda 2. yılımı okuyorum 10 gün sonrada son sınavlara girecem eğer ki sınavları veremezsem sınıfta kalacam.. sonrada askerlik durumu ortaya cıkmış olackk ne şekilde askerlik durumumu biraz daha geciktirebilirim sizce? ayrıca aöf devam edebilirmiyim aynı bölümden yoksa kaydım silinmiş mi olacak? yani direk askere mi alınacağım yoksa bi alternatif yol varmı?şimdiden çok teşekkür ederim vermiş olacağınız bilgiler içinn

    YanıtlaSil
  37. size bir sorum daha olacak ben bu yıl öss de girdim şimdi 2. tercihlerde yine aöf dn bi bölüm yazacam..eger şuan okuduğum işletme bölümünden kalırsam bu yıl 2. tercihlerde kazanacağım bölüme başlarsam askerliğimin tecili devam eder mi?

    YanıtlaSil
  38. Arkadaşlar hiçbiriniz isim ya da rumuz yamamışsınız. Soru önceliğine göre cevaplayacağım.


    1984 doğumlu olduğunuza göre 2013'e kadar 29 yaş sorunu yaşamıyorsunuz. 1. sınıfta ilk yılınızdasınız. Bu yıl sınıfta kalırsanız -daha önce önlisansı uzatmalı olarak bitirmiş olmanıza rağmen- yine de askerlik teciliniz yapılır. Sizin dikkat etmeniz gereken iki şey:

    - Hiçbir sınıfta iki kere kalmamak.
    - 2013'te okuldan mezun olmak.

    Bunları gerçekleştirdiğiniz taktirde herhangi bir sorun yaşamazsınız.



    ---------------------------


    2. kez aynı sınıfta kalabileceğini soran arkadaş. Lütfen bu konuda yazdığım yazıyı okuyun. Yeterince ayrıntılı olarak ihtimalleri anlattım o yazıda.


    ------------------------------------

    Bu soru hangi sorunun devamıdır anlayamadım.

    Arkadaşlar lütfen bir isim yazın soru gönderirken...

    YanıtlaSil
  39. merhaba ben suanda acık ögretim lisesninde okuyorum 1990 kasım dogumluym askerlık kagıdım ne zaman gelır
    vede acık ogretım lisesinde okuyanlar tecıl edemıyormus
    sebepsiz yere tecil etme hakkım varmı ve ne kadarsüre tecil edebilirim

    YanıtlaSil
  40. Merhaba,

    Ben 1986 doğumluyum. Önceki üniversitemden kaydımı sildirip yeni üniversiteye kayıt yaptırmak istiyorum.

    Bunun için önce askerlik şubesine gidip 31.10.2009 tarihine kadar askerliğimin tecilli olduğuna dair Askerlik Durum Belgesi aldım.

    Sonra da gidip (yani belgeyi aldıktan sonra) eski üniversiteden kaydımı sildirdim (diplomayı alıp yeni üniversiteye vermek için)

    Önümüzdeki haftada yeni üniversiteye kayıt yaptıracağım.

    Acaba eski üniversiteden kaydımı sildirip yenisine yaptırmadan önceki 2-3 hafta boşluk ileride sorun olur mu? Çünkü bazıları kaydımı sildirdiğimde, tecilimin artık 31.10.2009 olmayacağını söylüyor?

    NOT: Böyle söyleyenlere göre önce kaydımı sildirip, diplomamla 1 yıl yeni tecil alıp, daha sonra durum belgesi almam gerekiyormuş :(

    YanıtlaSil
  41. Murat bey soruma cevap verirseniz çok sevinirim
    2009 yılı itibariyle üniversitedeki azami öğrenim sürem (7 yıl)doldu mezun olmama sadece 5 dersim kaldı.Bir dönem daha okuduktan sonra mezun olacağım.Buda 2010 ocak ayına falan den gelmekte.Sorum şu:Ben bu şartlarda 2 yıl askerliğimi erteleyebilirmiyim.Yönetmeliğe baktım mezun olamaz isek 4 yarıyıl erteleniyor.Fakat ben büyük ihtimal yarım dönem sonra mezun olcam.Peki sonra ne olacak,şimdi gidip bir sene tecil ettirdim diyelim,birde mezunken gidip bir sene daha tecil ettirebilirmiyim.2 seneye ihtiyacım var cevabınızı bekliyorum.Saygılarımla

    YanıtlaSil
  42. merhabalar ben subat 1984 dogumluyum ve bu sene bi lisans programına kaydımı yaptırıcam fakat 4. son sınıfın ortasında ( yani subat 2013 te ) 29 yaş sınırını dolduruyorum acaba beni okulu bitirmeden askere alma ihtimalleri var mı??? cevaplarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
  43. merhaba

    Ben istanbul da yaşiyorum ve 17/11/1990 doğumluyum bu sene liseyi bitirip öss ye girdim ve 2 yıllık MYO kazandım.
    Bu mesajı Yazmadan Hemen Önce Haberim Oldu Memleketim olan ORDU daki köyümün muhtarligina askerlik kagidim gelmiş.
    ve şu aralar 4 gün sonra üniversiteye gidip kayıt işlerim var yani kısaca ne yapmalıyım tecirmi ettirmeliyim ordu ya gelen kagidimi almam mı lazım ne gibi işlemler var
    Şimdiden Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  44. Merhaba.
    30/03/1990 doğumluyum. Bu sene bir MYO dan mezun oldum. Duyduğuma göre mezun oldukdan 2 yıl kadar askerliği erteletmek için hiç birşey yapmamıza gerek yokmuş. Bu konuda bilgi verebilirseniz sevenirim. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  45. Merhabalar. 1982 dogumluyum. Bu sene yani 2009 yılındaki cıkan ogrenci affından yararlandım ve dersleri gecemedigim icin haziran ayında kaydım silindi. bu sene osym girdim ve bir okulu kazandım. askerlik durum belgesi almak için askerlik subesine gittim. benden okul ile ilişkimi kesen belgeyi istediler birde kazandıgıma dair belgeyi, aralık ayına kadar tecil yapıcaklardı. işlemler surerken 2007 yılından bu yana bakaya oldugum ortaya cıktı. bende ogrenciydim 2009 yılında ogrenci olduguma dair ekc-2 belgesi bile var deyip verdim. bana af tan yararlandıgın zaman gelip duzelttirmen gerekiyordu artık gec kalmıssın ve askere gideceksin die bir cevap geldi. yani ben simdi askerlik subesine gitmedigim icin bu belgeler gecerliligini yitiriyormu ? yeni kazandıgım okulun kayıtları 7 sinde son. Yapabilecegim birsey varmı nasıl itiraz edebilirim ? 538 772 49 33 lutfen yardımcı olun. cevabınızı bekliyorum. tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  46. Hemen hemen herkes adsız olarak yazmış... Karışmaması için sırayla cevaplayacağım...


    Açık lise öğrencisi;

    Açık lise öğrencileri için öğrenciliklerinden dolayı askerlik tecili yapılmıyor.

    YanıtlaSil
  47. 1986'lı arkadaş;

    İkisi de aynı kapıya çıkıyor... Elinizde tecilli olduğunuzu gösterir askerlik durum belgeniz var ise gönül rahatlığıyla gidip yeni kaydolduğunuz bölüme kayıt yaptırabilirsiniz. Sonrasında, zaten öğrenci işleri askerlik şubesine gerekli bilgiyi veriyor.

    YanıtlaSil
  48. Eren;


    Şimdi gidip askerlik tecili yaptıramazsın, çünkü ne fakülte mezunu ne de fakülte terksin. Ancak, askerlik kararı aldırabilirsin. Bu durumda, 2010'un celp dönemlernden birinde askere alınacaksın demektir.

    Ancak, Ocak ayında mezun olursan, mezuniyet belgenle birlkte iki ay içinde askerlk şubene müracat edersen fakülte mezunu olarak 2 yıl daha askerlik tecilin yapılır.

    YanıtlaSil
  49. tyson;

    Askerlik tecili hesabında ay kesirleri dikkate alınmaz. Yani, yaş yıl olarak hesaplanır. Sen 84'lü olduğuna göre 2013'ün 31 Ekim'ine kadar (kaydını yenilettiğin ve AÖF ise iki yıl üstüste kalmadığın taktırde) askerlik tecili yapılır.


    Burada sana düşen, hiç sınıfta kalmadan 2013'te mezun olmak.

    YanıtlaSil
  50. 1990'lı arkadaş;

    Üniversite kayıtları aşamasında 90 doğumlulardan askerlik durum belgesi istenmiyor SANIRIM. Dolayısıyla hiçbir şu aşamada hiçbir işlem yapmadan doğrudan ünversiteye kayıt yaptır. Gerisini okulun öğrenci işleri halledecek.

    Ancak; çok pimpirikleniyorsan kayıt yaptırdıktan sonra, bir öğrenci belgesi al ve askerlik şubesine faksla. Örneğini de cebinde taşı :)

    YanıtlaSil
  51. Aftan faydalanıp kayıt olan arkadaş;

    Şu an tecilin yapılmamasının nedeni 2009'dan önce bakaya kalmış olmandır.

    Ben durumuna çözüm üretemiyorum malesef.

    YanıtlaSil
  52. --------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaslar ben 2 yıllık üniversite okuyorm 2005-2006 yılında kayıt oldum 31 ekimde öğrenim sürem doluyormus. Okulumun daha bitmediğini 2 dersim kaldığını bağlı bulunduğum askerlik şubesine bildirdim. Onlarda bana okulumdan Ek süre yada ek sınav hakkı isteyip sınav hakkı bana tanındığında öğrenci belgem ile birlikte 2 dersim olduğunu belirten bi öğrenci belgesi getirmemi istedirler. Getirdiğim taktirde bana 1 sene daha süre tanıyabileceklerini söylediler. Ama aynı okulda okuduğum arkadaslarda kendi bağlı bulunduğu askerlik şubesine sormuşlar. Şube erteleme yapamayaklarını okuldan kaydını sildirmesini yada başka okula kayıt yapmasını istemişler aksi takdirde askere gideceğini söylemişler. Kafam cok karışdı Hangisi doğru olduğunu bilemiyorum. Benim ne yapmam lazım hem okulum hem askerlik şubesi erteleyebileceğimi söylüyor ama arkadaslarım kayıtlarını cokdan sildirdi ve başka bi okula kayıt yaptırıyorlar. Lütfen bana yardımcı olun:S

    YanıtlaSil
  53. Murat abi yine bern caner. (2009 dan once bakaya kalan) Suan benim yurt dısında arkadaslarım var ve orada sirketleri var, suan bakaya olmam benim yurt dısına gidipte calısmamı engellermi ? onlar bana davet gondericeklermiş, orada sirketleri var. netten arastırdıgıma gore, yurt dısında calıstıgında 38 yasına kadar erteleyebiliyormussun fakat BAKAYA durumda olmam buna da engel olurmu ? Cevaplarınız için Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  54. Mehmet;

    Kendi askerlik şuben seni doğru yönlendirmiş. Ben dahil olmak üzere başkalarından duyduklarına değil kendi askerlik şubene güvenmelisin.



    Caner;

    Şayet bakaya isen ve durumun GBT'ye işlenmişse, yurtdışına çıkışta sorun yaşama ihtimalin çok yüksek.

    Ayrıca, çıkış yapsan bile konsolosluktaki askerlik işlemlerinde sorun yaşarsın.

    YanıtlaSil
  55. Murat bey şubemi geveniyorum. Ama diğer askerlik şubelerinden farklı söylemesi endişelendiriyor beni. benim durumumda olupda aynı benim yapmak istediğim mi yapan birileri var mı. Yani gercekden okuldan aldığım ek sınav hakkı alırsam öğrenci belgem ile gittiğimde askerliğimi erteleniyormu? Ben bi kamuda aday memur olarak görev yapıyorum. Asaletim tastiklenmediği için bu kadar cok endişeleniyorum. Mili savunma bakanlığının sitesinden almış olduğum bir bilgi var " 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 44'üncü maddesi gereğince, azami öğrencilik süresi sonunda mezun olamayan son sınıf öğrencilerine (Gülhane Askeri Tıp Akademisi ve açık öğretim programları hariç) ilave sınav hakkı verilir. Buna göre; mezun olabilmek için ara sınıflar dahil 3 ve daha az dersi olanlar dört dönem, 4 ve 5 dersten başarısız olanlar iki dönem, ilave iki dönem sonunda ders sayısını 3 veya daha az sayıya indiremedikleri sürece tekrar iki dönem olmak üzere birer yıllık sürelerle azami iki yıl (dört dönem) ertesi yıla terk edilir. 3 veya daha az sayıda dersi olanlara sınırsız sınav hakkı verildiğinden bunların askerlikleri ertelenmez." Şimdi en başta 3 dersi ve altı olan 4 dönem erteletebiliyor diyor bide sonunda ertelenemez diyor bunu okuyunca iyice karıştı kafam. Cvp için şimdiden tşk ederim.

    YanıtlaSil
  56. 1990'lı arkadaş :)4 Eylül 2009 15:35

    Hocam dediginiz gibi çok pimpiriklenirsen faksla dedin onu marayi nasıl temin ederim okuldan kayit yaptirdim ögrenci belgesinide aldım :)

    YanıtlaSil
  57. Mehmet;


    Alıntı yaptığın yazıyı biliyorum. Ben o yazıdan şu anlamı çıkartıyorum:

    Azami öğrencilik süresi dolduğunda; 3 ders ve altında ders kalmışsa önce dört dönem ilave süre verilir. Bu sürede askerlik tecili yapılır. Bu süre sonunda yine de başarılı olamazsa sınırsız sınav hakkı tanınacağından askerlik tecili yapılmaz.

    Sen nasıl anlıyorsun?

    YanıtlaSil
  58. 1990'lı arkadaş;

    http://www.asal.msb.gov.tr/telefonfaks/telfax.htm

    YanıtlaSil
  59. murat abi bir sorum olacak lütfen yardımcı olurmusunuz.
    ben 1982 doğumluyum 2 yıllık üniversiteden mezun olduktan sonra aöf işletmeye geçiş yaptım 4.sınıftayım ve bütünlemelere 2 dersten kaldım. bu senede kalırsam 2 yıl üst üste kalmış olurum. aöf artık ögrenci belgesi vermiyomuş ve askere çağırıyorlarmış. ben daha önce muayne oluğ hiç tecil ettirmedim. hep okul kagıt göndermişti. 31 ekim son yoklama günüymüş. ben eğer kalırsam en azından haziran temmuza kadar tecil etmezlermi yada bi şekilde o zamana kadar vaktim olmazmı. 31 ekimden önce yoklamaya gidersem ne zaman muayne olurum ne zaman askere alırlar. 2 dersten 1. ini büyük ihtimal veririm ama 1. şüpheli 1 ders içinde 15 ay askerlik yapılmaz o kadar gelmişken. kalırsam eğer haziran sonu temmuza kadar süre verirlerse bana yeterli olur çünkü o zamana mezun olurum
    ne yapmam gerekli bakaya düşsem temmuza kadar kaçsam mı?

    YanıtlaSil
  60. andac
    murat abı merhaba,
    acıkogretim 1. sınıfta ılk sene kaldım. ve tekrar sınıf tekrarı yaptım ve yıne kaldım. askerlik tecilim 31.10.09 bitiyor. butunleme sınavına gırdım bu sınavın sonucu gelmeden kaydımı sildirsem tecil alabilir miyim tesekkurler..

    YanıtlaSil
  61. 1990'lı Arkadaş5 Eylül 2009 15:42

    Murat Abi Çok Teşekkürler bir tane mail az önce yolladım bakalım ne olucak :)

    YanıtlaSil
  62. Murat abi yine ben caner : ) (2007 yılınca bakaya kalan) Murat abi soyle bir durum var benim 2006-2009 yılları arasında ege univiersitesi ogrencisiydim. af cıkınca ege universitesinden kaydımı sildirip uludag universitesine aftan yararlanıp kaydımı yaptırdım. Bakaya olmamım nedeni ege uni. okurken ogrenci belgemi (okul gonderiyor diye) gidip askerlik subesine iletmemem oldu. Suan lise diplomamın arkasında 2006-2009 yılları arasında ogrenci oldugum ve 2009 yılında kendi istegim ile kaydımı sildigim i belirten damgalı muhurlu bir yazı var. Bunu kullanabilirmiyim bakayadan kurtulmak icin.. Cok acil cevabınızı bekliyorum cunki pazrts i gunu yeni okula kaydımın son gunu ve ben bunu halletmem lazım.. lutfen 5387724933 telefondan bana ulasın lutfen ama lutfen....

    YanıtlaSil
  63. Mehmet 82 ;

    4. sınıf ya da arasınıflar farketmiyor. Şayet herhangi bir sınıfta iki kere üst üste kalırsan askerlik tecilin yapılmaz.

    Yapman gereken 31 Ekim'e kadar askerlik şubene gidip yoklamanı yaptırman. Bu taktirde yerli askerlik şubenin 2010 yılı celp döneminde askere alınırsın.

    Bu süreçte okuldan kaydını sildirmene gerek yok. Şayet yerli askerlik şuben 3.tertip ya da 4. tertip askere alırsa bu süreçte kalan derslerini verip yeniden yoklama yaptırıp lisans mezunu olarak dilersen askerlik tecilini yaptırabilirsin.

    Şayet yerli askerlik şuben 1. tertip ya da 2. tertip askere alırsa 2010 yılında asker iken de açıköğretim sınavlarına girebilirsin. Şayet askerde iken lisans mezunu olursan;

    http://muratabi.blogspot.com/2009/03/uzun-donem-askerlik-yaparken.html

    yazısında belirtildiği şekilde işlem görürsün.

    Şayet, askerlik işlemlerini hiç yaptırmaz ve mezun olmayı beklersen önce yoklama kaçağı ve takiben de bakaya kalırsın. (Kanunen bakayalığın cezası var. Ama ne şekilde uygulandığını bilmiyorum. Dahası herhangi bir cezaya muhatap olanı da duymadım. Bu bakaya kalmanı tavsiye ettiğim anlamına gelmez. Sadece ben duymadım. Doğrusu kanunlara göre hareket etmendir tabi ki.) Mezun olunca askerlik şubene gider ve yoklamanı yaptırırsın, bakaya kalmamışsan askerlik tecil hakkın yine de olur. Bakaya kalmışsan, askere normal yedek subay adayları gibi sevk işlemlerin yapılır.

    YanıtlaSil
  64. Andac;

    Anladığım kadarıyla 1. sınıfta bu sene ikinci yılın. Başarılı olursan askerlik tecilin devam ederi. Başarılı olamazsan öğrencilikten dolayı askerlik tecilin yapılmaz. Ancak, okuldan kaydını sildirirsen fakülte terk olarak tecilin yapılır.


    Ben olsaydım, bütünleme sonuçlarını beklerdim.

    YanıtlaSil
  65. Caner;

    Şİmdi daha net oldu. Şayet daha önce bakaya kalmadıysan tabi ki askerlik tecilin yapılır. Öğrenci işlerinin yerine getirmediği sorumluluğun ceremesini sen çekmemelisin. Bunun için diplomanın arkasındaki kaşe yeterli olmayabilir (olabilir de :) ) Ege üniversitesi öğrenci işlerinde 2006-2009 arasında öğrenci olduğunu belgeleyen evrak alırsan daha iyi olabilir. Memurlar zorluk çıkarırlarsa askerlik şubesi başkanıyla görüşmeni tavsiye ederim. Hatta mümkünse yerli askerlik şubenden daha kolay halledersin işlemlerini.

    Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  66. Eyv abi sagolasın.. yarın sabah ilk isim subeye gitmek olcak.. Merakla ve umutla bekledim cevabını.. daha onceden bakaya kalmadım. 2007 yılında girmisim bakaya ya bilgisayardan ve dosyamdan bakıp soylediler.. Cok tesekkurler..

    YanıtlaSil
  67. orkun
    mrb acıköğretim 4 sınıftayım bütünlemede kalan son dersimide verdim aralıkta askere gidebilirmiyim birde 31,10,2009 da tecilim bitiyor kasımda askere gitmek için basvuru yaparsam bu problem olur mu tşk

    YanıtlaSil
  68. merhaba murat abi.21,04,1981 doğumluyum.2007 yılında varna teknik üniversitesini bitirdim.denklik için 2007 aralık ayında başvuru yaptım.denklik cevabı gelinceye kadar askerliğim tecil olacağı için 2010 şubat ayına kadar tecil edildim.ama daha denkliğimi almadım.
    denkliğimi aldıktan sonra 2010 ekım ayına kadar askerliğimi tecil ettirebilirmiyim?
    yurt dışında üniversite mezunları mezuniyetten itibaren 2+1 yıl tecil edebiliyormu?
    türkiyede yüksek lisans yapmam için benim 2010 mayısta ales sınavına girmem gerekiyor ki 2010 ekimde yüksek lisansa başvuru yapabileyim.

    YanıtlaSil
  69. Merhabalar benim bir sorum vardı uzaktan öğretimle 2008 temmuz ayında 4 senelik lisans mezunu oldum ; bununla birlikte bir okulumda normal örgün ögretimde ve ne yazıkki geçen haziranda mezun olmam gerekliyken ilk dönem 1 ikinci dönemde 1 dersim alttan kaldı ve 1980 aralık doğumluyum ilk donemi atlatsam bile ki ocak 2010 da bitiyor ikincisine şansım yokmus gibi gozukuyor ve bu okulu bitirmek istiyorum ne yapmamı tavsiye edersiniz Saygılarımla

    YanıtlaSil
  70. Orkun;

    Öncelikle tebrik ederim. Aralık celbinde askere alınmak için en geç 3 Ekim'e kadar yoklama yaotrıman gerekiyor. Ancak, bildiğim kadarıyla o tarihe kadar diplomalar hazır olmuyor. Dolayısıyla en erken Nisan 2010 celbinde askere gidebilirsin.

    Tabi dilersen 2 yıl askerlik tecil hakkın da bulunmakta.

    Her halükarda mezuniyetinden itibaren iki ay içinde yoklama yaptırmayı ihmal etme.

    YanıtlaSil
  71. Taner;

    Senin de yazdığın gibi yurtdışında lisans mezunu olmuşlara 2+1 yıl tecil hakkı tanınıyor. Denkliği aldıktan sonra 2010 Ekim'e kadar tecil hakkın bulunuyor.

    Ancak; ALES'e girmek için Mayıs 2010'u beklemene gerek yok. Denkliğini alır almaz ilk ALES'e girebilirsin.

    YanıtlaSil
  72. Adsız;

    Sanırım askerlik işlemlerin örgün eğitim üzerinden yapılıyor. 1980 li olduğun için 2009 Ekim ayına kadar askerlik tecili açısından sorunun bulunmamakta. 31 Ekim'den sonra ise yoklama yaptırmaman halinde yoklama kaçağı olursun.

    Ben olsam; fakülte (AÖF) mezunu olarak yoklamamı yaptırır ve 2 yıl tecil hakkımı kullanır, bu süre içinde de örgün eğitimimi tamamlardım.

    YanıtlaSil
  73. Merhabalar,
    ismim Yasin su sekilde bir sorunum var yorum yapablirseniz sevinirim.
    1984 doğumluyum. Aof fakultesinde 1. sınıfı 2. kere kaldığımı duşunuyorum. Yani bütünleme sınavına girdim pek iç açıcı değildi bir mucize olması gerek geçmem için. aof ye kayıt yaptırmadan önce 2 yıllık tecil hakkımı kullandım. Askerliğimi tekrar tecil ettirme şansım var mı? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  74. orkun
    aydınlattıgınız için tesekürler kısa dönemin kalkmasıyla ilgili bir düşünceniz varmı sizce kalkabilir mi

    YanıtlaSil
  75. taner ;
    murat abi teşekkür ediyorum değerli bilgilerin için.yurt dışında lisans mezunu olmuş olanların 2+1 yıl askerlik tecili yapılır diyen kanun maddesini söyleyebilirmisin bana.elimde bulunması açısından.çünkü askerlik şubesinde memura durumu anlatmak çok uzun zaman alıyor.

    YanıtlaSil
  76. Yasin;

    31 Ekim'e kadar kaydını sildir. AÖF bürosundan alacağın kayıt sildirme belgesiyle birlikte askerlik şubene başvurursan askerlik tecilin yapılır..

    YanıtlaSil
  77. Orkun;

    Kısa dönemle ilgili sizin duyduklarınız ne ise benimki de odur. Konu ile ilgili düşüncelerime

    http://muratabi.blogspot.com/2009/04/ksa-donem-askerlik-kalkyor-mu.html

    yukarıdaki linki adres çubuğuna kopyala/yapıştır yaparsan ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
  78. Taner;

    5713 sayılı kanunun 1. maddesi. Linki de burada:

    http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5713.html

    YanıtlaSil
  79. adım dogan murat abi:cok acıl cewap werirsen cok sewınırım.31 08 1985 dogumluyum .a.ö.f de 2007 kaydımı sıldırıp .askerlık subesıne werdım 2009 kadar tecıl werdıı osırada turuzotel. bolume yerlestım .we busenede aynı sınıfta ıkıdefa kaldım .10 ekım 2009 da askerlıkten bı kagıt geldı bakaya durumuna dustunuz dıye.kı otarıhte ben okuyodum.şimdi 16 ekim 2009 da kayydımı sıldırdım.kaydımın sıldındıne dair belge wrdiler o belgeyle gdip tekrar tecıl alabılrımıyım .bu arada 2008 de oss gırdım we 2 yıllık bı bolum kazanmdımikaydım ıcın askerlık kagıdı ıstedıler okuldan.acaba okuldan durumumu bıldıren kagıt gondermedıklerı ııcnmı bakaya durumundayım murata abı cewaplarsan cok sewenırım yarın subeye gıtcam zaten ne goturmem lazım yanımda cok tesekurler sımdıden...

    YanıtlaSil
  80. Merhabalar,

    7 ocak 1989 dogumluyum. Lise 1 den sonra ogrenim hayatıma ailevi bazı nedenlerden oturu 2 sene ara verdim. Yurt dısına cıkmam gerekti. 18 yasında tekrar Türkiye' ye donunce Acık ogretimn lisesinden tekrar okumaya basladım. Bu sene mezun oluyorum ve universiteye hazırlık kurslarılarına gidiyorum. Fakat 20 yasında oldugum icin askerlik cagına girdigimi ogrendim. Yoklamalara girmedim herhangi bir cagrı da almadım. Kacak olup olmadıgımı bilmiyorum. İstanbul kadıkoy kutugune kayıtlıyım. Sorum su: universiteyi kazanırsam askerlik yuzunden kayıt yaptırmamı engelleyen bir sart varmı ? Bildigim kadarıyla bu sene 87 dogumlulardan askerlikle iliskisi yoktur belgesi istemisler onumuzdeki senede 88 lilerden isteyecekler. Benim durumumda olan biri icin herhangi bir engel varmı ?

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  81. selam ben 1989 doğumluyum geç muayene oldum 3 tertip gideceğim söylendi ama lise diploma sınavım vardı sevk kağıdımı almadıım sınava girip lise diplomamı aldım benimle muayene olan ikiz kardeşim şu an askerde 1 ay önce mahkeme kağıdı geldi 12 ci ayda mahkemem var benim tecil hakım varmı ne yapmam gerekiyor lütfen yardım edin !şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
  82. murat bey ben acik ogretimde 3 sene ust uste kaldim askerlik kagidim geldi tecil etmem icin ne yapmam gerekiyor okulu birakmak yeterlimi bu sene sonu oss ye yeniden girecegim simdiden tesekkur ederim...

    YanıtlaSil
  83. murat abi cevap vermeye devam edıyormusun

    YanıtlaSil
  84. merhaba murat abi ben özel bi yerde sigortalı çalışan işçiyim 20 yaşıma girdim ama muayene olmadım daha nedenide tecil ettirme isteğim okumuyorum babam cezaevinde aileme ben bakıyorum evimiz kira yani anlayacağın ben gidersem biterler.. Bu konu üzerine tecil ettirme hakkım varmı sizce bilginize güveniyorum.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu http://muratabi.blogspot.com/2012/09/haziran-2012de-degisen-askerlik.html başlıklı yazıya ekleyin.

      Sil
  85. Arkadaşlar askerlik kanununda değişiklik oldu. Dolayısıyla burada daha önce verdiğim cevapların hemen hemen tamamı da hükümsüz kaldı. Konu ile ilgili lütfen yeni tarihli yazılarımı takip ediniz. Aksi halde yanılmış olacaksınız.

    Bu konu yoruma kapatılmıştır.

    Sorularınızı yeni tarihli yazılarımın altına yorum ekleyerek sorabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  86. merhaba lise bittikten sonra askerlik tecilimi yaptım üniversiteye hazırlandım ama üniversiteye yerleşemedim ve dolayısıyla asker kaçağı sayıldım tecilim bittiği için bu son yapılan sınavda üniversiteye yerleştim acaba tecil hakkım halen varmı yoksa askeremi gidecem rica etsem bunu bana cevaplandırabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  87. murat abı 1994 dogumluyum ve muane oldum okumak yoktu ılk edapta p vesıleden dolayı yaptırdım ve suan gerı pısmanım yaptıgım ısden dolasıyla okumak ıstıyorum gerı tecıl edebılır mıyım

    YanıtlaSil
  88. mrb murat abi ben 90 doğumluyum okuldan 2007 de mevzun oldum ve hiç yoklama olmadım üniversiteyi kazandım ama önce askere gitmem gerekiyormuş erteleme sürem bitmiş diyorlar lütfn yardımcı olur musunuz ltfn

    YanıtlaSil
  89. mrb ben 4 yıldır yoklama kaçağıyım ve yurt dışında okumayı planlıyorum acaba bi sıkıntı olur mu gümrükte?

    YanıtlaSil
  90. Meraba murat bey: sorunum şu 2009 myo mezunuyum öğrendim ki yoklama kaçağıyım ve ygs inşaat müh kazandım acaba askerlik durum belgesi alabilirmiyim kayıt olabilirmiyim şimdiden verceğiniz bilgiler için tşkler.

    YanıtlaSil
  91. merhaba, soruma çok acil cevap verirseniz sevinirim. ben 1987 doğumluyum ve 2008 yılında mühendislik fakültesinden mezun oldum. aynı yıl yüksek lisansımıda başladım ve 2010 da tamamladım. 2013 nisanda tecilim sona erdi. ve ben şuan 2. bi 4 yıllık üniversiteye başvuru yapmayı düşünüyorum. bu 2. üniversite askerliğimi tekrar tecil ettirir mi ? Mutlaka okumam gereken bu bölüme eğer kabul edilirsem asker kaçağı sıfatıyla beni hemen askere alırlar mı ?

    YanıtlaSil
  92. Merhaba ben bu yıl üniversiteden mezun oldum askerlik yerim belli oldu kısa dönem olarak bazı sebeplerden dolayı gitmemem lazım tecil ettirebilirmiyim yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  93. Sa bir sorun olcakta internette baktm hiç bir yerde göremedim
    ben 1993 doguluyum ve aöl ne gdiyorum askerligi tecil ettirdim
    şimdi ben aöl mezun olunca diploma ile tekrar bi 2 yıl tecil ettire bilirmiyim şu anda tecilim dvm ediyo



    mail ile blgilendiri seniz sevinirim
    mail = ekremhione@gmail.com

    YanıtlaSil
  94. ben 20 yaşındayım ama lise son okuyorum meslek lisesi askerlik kağıdım geldi benim tecil ettirmeme gerek varmı yoksa kendi ben okudugum için otomatik tecil oluyomuyum

    YanıtlaSil
  95. abi merhaba ben lisans bitirdim. 04.07.2012 tarihinde mezun oldum. ve tecilim 20.07.2014 tarihinde bitti ve askerlik şubesine gitmedim yani şuan asker kaçağı gibi bişeyim. yüksek lisans başvurularını da kaçırdım .ara dönemde başvuru yapacam yüksek lisansa ama ozaman kadar askerlik şubesine gitmezsem birşey olur mu ve sınavlara girmeme (ales kpss vs) engel olur mu . bir de cerp dönemlerinde rapor alınıyor mu eskisi gibi uzatmak için

    YanıtlaSil
  96. Murat abi bn Nisan 1994 doqumluyum 2015-12. aya kadar tecilliyim tecili bozdurup mayısta askere gitmek istiyorm şubeye ne zaman gitmeliyim nolur bilgi werirmisin teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  97. Kardeşim tecilini bozdurup askerliğe başvursa ve askerlik yapması için istemediği bir şehir gelse vazgeçme, gitmeme hakkı var mıdır? TEŞEKKÜR EDERİM

    YanıtlaSil
  98. Merhaba, ben 1992 doğumluyum. Tecilimi bozdurdum celp dönemi 2016şubat, muhtemel sevk tarihi 04.02.2016 yaziyor. Smdi benim herhangi bi işlem için tekrar askerlik şubesine gitmeme gerek var mı? Yoksa sadece yerlerin yerlerin açiklanmasını mı bekleyeceğim

    YanıtlaSil
  99. selam ben okul okumuyorum liseden sonra 2 yıl tecil hakkımı kullandım hala bi okula kaydım yok ama ygsye girecem ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uğur,

      Bu siteyi askıya aldık. Artık buradaki sorulara cevap yazmıyorum.

      www.muratabiaskerlik.com sitesini yeni açtım. Orada başlıyoruz.

      Sorunuzu http://muratabiaskerlik.com/askerlik-tecili-hakkinda-sorular-ve-cevaplar/ adresine sorunuz.

      Sil