26 Mart 2009 Perşembe

Öğrencilik Nedeniyle Askerlik Tecilinde 29 Yaş Sınırı Hesabı


Değerli arkadaşlar;


GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu





GÜNCELLEME: 07.09.2012


Arkadaşlar askerlik kanununda değişiklik oldu. Dolayısıyla burada daha önce verdiğim cevapların hemen hemen tamamı da hükümsüz kaldı. Konu ile ilgili lütfen yeni tarihli yazılarımı takip ediniz. Aksi halde yanılmış olacaksınız.


-----------------------------------


Askerlik tecilinde 29 yaş sınırını duymayanınız yoktur. Bu konuda çokça soru almaktayım. Hem 29 yaşına ulaşmış olanlar, hem de 29 yaş sath-ı mayilindekiler aynı tedirginlik içindeler. Zira, okul ya 29 yaşında bitmezse ne olacak? Verilen onca emek heba mı olacak? Öyle olacaksa 29'a kadar beklemeden bir an önce gidip gelmek daha mı mantıklı? Sorular, sahiplerince oldukça önemli ve hayatın akışını değiştirebilecek cinsten gerçekten.

Konuyu karmaşık hale getiren birkaç unsur var.

1- Gerek askerlik çağı, gerekse askerlik tecil işlemlerinde ay hesabı yapılmaz, yıl hesabı yapılır. Yıl'dan kastımız takvim yılıdır. Yoklama işlemleri her ne kadar yılın ortasında yapılsa da, eğitim görenler için sezon yılın ortasında kapanıyor olsa da tecil işlemleri açısından önemli olan takvim yılıdır.

2- Askerlik tecili sona erdiği tarihte birliğinize teslim olmazsınız. Yani, sizin teciliniz 2008'de sona eriyorsa siz 2008'de değil, 2009'da askere gidersiniz. Şayet siz 2009'da askere gidecekseniz; "Benim tecilim 2009'da bitiyor" demeniz yanlıştır. Doğrusu, tecilinizin 2008'de bitmiş olduğu ve şubenizin celp dönemini bekliyor olduğunuzdur.

Bu açıklamalardan sonra konuyu örneklendirelim ki akılda yer etmesi kolaylaşsın.

---------------------------------------------------------------------------

Örnek:

12 Aralık 1981 doğumlu, T.C. vatandaşı bir erkek, hali hazırda Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümü 1. sınıf öğrencisidir. (2007-2008'de 1.sınıf bitmiştir.) Bu vatandaşı askerlik durumunu inceleyelim:

Arkadaş, 4 yıllık fakülte öğrencisi olduğundan, azami öğrencilik süresi olan 7 yılı aşmadığı ve 29 yaş haddine de takılmadığı sürece askerlik tecil işlemleri, her yıl 31.Ekim'e kadar Fakülte'nin Öğrenci İşleri tarafından yaptırılır. Acaba bu arkadaş 29 yaş sınırına takılıyor mu?

1981+29=2010 . 2010 yılı kritik yıldır. 2010'un 31.Ekim'ine kadar bu arkadaşın askerlik tecili açısından herhangi bir sorunu olmaz. Ancak, 2010'da bu arkadaş 29 yaşında olacağından (yıl esası önemli) 2010 yılının Ekim ayının sonuna kadar bizzar askerlik şubesine gidip askerlik yoklamasını yaptırmak zorundadır. Yoklama yapılır ve askerlik tecili gerektiren herhangi bir sorun yoksa askerlik kararı aldırılır. Artık, bu aşamadan sonra yapılması gereken, yerli askerlik şubesinin celp dönemini beklemektir ki bu da 2011'dedir. Yani bu arkadaş ilk celp dönemi olan Şubat/2011'de de askere gidebilir, son celp dönemi olan Ocak/2012'de de.

Bu arkadaş;

2008-2009'da 2. sınıfı bitirmiş olacak,

2009-2010'da 3. sınıfı bitirmiş olacak,

3.sınıfı bitirdiği yılın Ekim ayının sonuna kadar yoklamasını yaptırmazsa yoklama kaçağı olur. Dikkat ettiyseniz, yoklama yaptırması demek birliğine teslim olması demek değildir. Yoklamasını yaptırdıktan sonra okulda kaydını sildirmesi de gerekmez. Bakarsınız 3. ya da son celp dönemine denk gelir de fakülte mezunu olarak gider askere. Bu noktadan sonra celp döneminin mezuniyetten sonrasına denk gelmesi için dua etmekten başka çıkar yol görünmediği aşikardır.

Diyelim ki; şansı yaver gitmedi ve ilk celp dönemine denk geldi. Bu taktirde bu arkadaşın tercih edebileceği iki farklı yol var. Birincisi paşa paşa askere gitmek. İkincisi ise bakaya kalmayı göze almak. Ben, bakayalığı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bakayalık hem kanunen suçtur, hem de psikolojik yıkıntısı çok olan bir süreçtir. Hem kanuni olmayan bir şeyi tavsiye etmemi de beklemeyin benden.

Diyelim ki; şansı yaver gitti ve celp dönemi gelmeden önce okuldan mezun oldu. Bu taktirde; mezuniyet belgesi ile birlikte tekrar yoklama yaptırır. Yoklama yaptırınca da karşısına iki seçenek çıkar. Birincisi, fakülte mezunları içn 5713 sayılı yasa ile getirilen iki yıla kadar askerlik tecili hakkını kullanmak. İkincisi ise askerlik kararı aldırıp, yedek subay aday adayları için ilk celp döneminde birliğine teslim olmaktır.

--------------------------------------------------------------

İnşallah yukarıda yazdığım durumlara düşmek zorunda kalmazsınız.

15 yorum:

  1. verdiğiniz detaylı bilgiler için öncellikle çok tşk. ediyorum.

    soruma geçecek olur isek;

    22,08,1981 doğumluyum. ÜNiversiteye giriş tarihim 2000 yılı. geçtiğimiz bahar yarı yılı 9. yılı tamamladım ve halan mezun olabilmiş değilim. Öğrenci işlerinden aldığım bilgiye göre, okul 7. yıldan sonra tecil yaptırmıyor, en azından böyle söylendi şahsıma. Aklıma takılan öncelik ile kaçak olup olmadığımdır. Okul 7. yıldan sonra tecil yaptırmıyor ise, ben 9. yılda olmama rağmen neden hala askeriye beni çağırmadı ya da hakkımda arama yapılmadı. Resmi olarak tecilim yok ise bunların olması gerekmez miydi?

    diğer sorum, okuldan stajlarla beraber kasım ortası mezun oluyorum. 31 ekim gibi bir tarihten söz ediliyor, okulu uzatan öğrencilerin eğer tecilleri okul tarafından yapılmamış ise kendilerinin yaptırmaları için son başvuru tarihi olarak. ben kasım ortası mezun olur isem ve bu tarihe kadar herhangi bir tecil başvurusunda yapmaz isem, o arada ki 15 günlük süre içerisinde başıma herhangi birşey gelme ihtimali nedir? ve kasım 15 gibi mezun olduğumu düşünürsek, mezun olduğum gibi askere başvursam, en erken ne zaman gidebilirim?

    ya da 31 ekime kadar tecil hakkımı kullanıp, mezun olduktan hemen sonrada tecili bozdursam askere en kısa sürede gitmem mümkün olur mu?

    şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,


    Öncelikle gecikmeli cevap için kusura bakmayın.


    Sorularınızın cevaplarını en doğru askerlik şubenizden edinebileceğiniz tabiidir. Ancak durumuzla ilgili benim de nacizane düşüncelerim var. Umarım faydalı olur:

    1- Dört yıllık yükseköğretim kurumlarında öğrenci iseniz, mevcut öğrenciliğinizden dolayı azami yedi yıl boyunca askerlik tecili yaptırabilmektesiniz. Bu işlemi de genelde kurumların öğrenci işleri büroları yapar. İfadelerinize göre sizin eğitim gördüğünüz kurum da gerekli belgeleri askerlik şubenize yıl boyunca göndermiş, ancak yedinci yıldan sonra öğrenciliğiniz askerlik şubenize bildirilmemiş. Zaten, bildirilmiş olsaydı bile öğrencilikten dolayı askerlik teciliniz yapılmayacaktı.

    Şu an kuvvetle muhtemel olarak bakayasınızdır. Yani, askerlik şubeniz, sizi, askerlik hizmetinizi ifa edeceğiniz birliğe sevk için evrakları tanzim etmiş ama siz sevk evrakınızı teslim almayarak, birliğinize teslim olmamışsınız.

    Bunun sonucu olarak da askerlik şubesi durumu ikamet ettiğiniz ilçe kaymakamlığı marifetiyle ilgili semt karakoluna bildirir ve polis nezaretiyle askerlik şubenize teslim edilirsiniz.

    Şubede, ya yoklamanız tamamlanarak doğrudan birliğinize sevk edilirsiniz (devre kaybı olarak) ya da ilk celp döneminde birliğinize teslim olmanız kaydıyda serbest bırakılırsınız.

    Ancak, burada en kötü iki durum; mesai saatleri dışında polis kontrolüne takılmanız ve hiçbir hazırlığınız olmadan askere sevkedilmenizdir.

    Sizin evinize polis ulaşmamış olması bu saydıklarımın olmayacağı anlamına gelmez. Ya da hemen yarın kapınıza polis dayanacağına anlamına da gelmez. Türkiye'de işler böyle malesef.


    2- Anlattıklarınız ışığında 31 Ekim tarihi sizin için hiçbir anlam ifade etmemektedir. Zira siz -bence- bakayasınız zaten.



    TAVSİYELERİM:

    - Bir an önce askerlik şubenize müracat edip yoklamanızı yaptırın. Şubeden alacağınız belgenin bir örneğini de ilçe emniyet müdürlüğüne verin. Aslını da sürekli üzerinizde taşıyın ki herhangi bir polis kontrolünde sorun yaşamayın.

    - Yoklama yaptırmanız hemen askere alınacağınız anlamına gelmemekte. Bakaya dahi olsanız hemen askere sevkedilme ihtimaliniz oldukça düşük. Zira, askere alımlar belli bir plan dahilinde yapılmaktadır. (Bu, kesinlikle, hemen askere sevkedilmezsiniz anlamına gelmez). Dolayısıyla mezun oluncaya kadar süre kazanırsınız.

    - Mezun olunca mezuniyet belgesi ya da muadili bir belgeyle tekrar askerlik şubenize müracat edip dilerseniz tecil hakkınızı kullanabilirsiniz. Dilerseniz de takip eden ilk celp döneminde askere alınırsınız.


    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. selamlar öncelikle size açılamalarınızdan dolayı çok teşekkür ederim....
    sorum şu dur ki ben çok ben 14.02.82 doğumluyum.ve ben 2009-2010 yılında 2.sınıfı bitirmiş olucam.pozisyonum hakkında bilgi verirseniz minnettar olurum.mezun olup askere gedebilme şansım nedir...
    saygılar...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,

    2011 Ekim'e kadar öğrencilikten dolayı askerlik teciliniz yapılır. Siz o tarihte -işler rast giderse- 3. sınıfı bitirmiş olacaksınız. Ekim 2011'de yoklamanızı yaptırın. 2012'de askere alınırsınız. Şayet 3. ya da 4. tertip askere alınırsanız bu arada mezun olabilme şansınız var. Aksi taktirde askerdeyken de sınavlara girme hakkınız bulunmaktadır.

    Bu durumda;
    http://muratabi.blogspot.com/2009/03/uzun-donem-askerlik-yaparken.html

    yazısını incelemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;
    Öncelikle vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.. ve soruma geçecek olursak

    ben 01/11/1983 doğumluyum 2002 yılında üniversiteye girdim ve 2008-2009 öğretim yılı sonunda okulu bitirmeden ayrıldım ve ama ilişik kesmedim. Aynı zamanda 2009 ÖSS ye girerek açık öğretim 4 yıllık işletme bölümüne yerleştim... Şimdi şu durumda askerlik konusunda büyük endişelerim var aöf kayıt yaptırırken askerlik durum belgesi istiyolarmış sanırım... Bende açıkcası askerlik şubesine gitmeye çekiniyorum bir sorun çıkar diye... Sizden istediğim ben şuan askerlik durumu olarak ne durumdayım... ve AÖF ye kayıt yaptırabilirmiyim öle bir şansım var mı eğer yaptırabilirsem 2013 de mezun olabilirim o zaman yaş sınırı var.. Bana bir ayrıntılı açıklama sunarsanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  6. Barış,

    6 veya daha az dersin kaldıysa;

    - Önümüzdeki 2 dönem (1 yıl) içinde kalan ders sayını 3 veya altına indirme

    ve

    - Takip eden 2 dönem (1 yıl) içinde de kalan derslerinden başarlı olma şansın varsa

    Önce bir yıl, ardından da ikinci bir yıl daha askerlik tecilin yapılır ve mezun da olursun.

    Şayet böyle bir ihtimal yoksa kazandığını gösteren belge ile askerlik şubesinden "askerlik durum belgesi" al (29 yaşında ve bakaya olmadığın için bu belgeyi sorunsuz alabilirsin). AÖF'ye kayıt yaptır. Mevcut üniversitenden kaydını sildirmeden,

    (Zira azami süre dolsa bile askerlik açısından değil de belki mezun olur diye bir iki sene kaydını silmeyebiliyor öğrenci işleri. Ama bunun için Öğrenci İşleri Müdürü ile birebir görüşmen gerek)

    askerlik işlemlerinin mevcut öğrenciliğinden dolayı yapılmayacağını gösteren belge al (belgenin bir kodu vardı ama hatırlamıyorum şimdi).

    AÖF'den de askerlik işlemlerinin AÖF öğrenciliğin üzerinden takip edileceğine dair belge al.

    Bu belgeleri askerlik şubene bizzat götür.

    Askerlik işlemlerin AÖF öğrencliğinden devam eder.

    Ancak; en erken 2013'te AÖF'den mezun olabiliyorsun. Bu da son senende askerlik tecilinin olmayacağı yani muhtemelen bakaya kalabileceğini göstermekte. Dolayısıyla, AÖF^de okurken mevcut okulunu bitirmen ancak sorunlarına çare olabilir.

    YanıtlaSil
  7. Murat abi vermiş olduğun bilgiler sayesinde biraz rahatladım teşekkür ederim... Benim okula dönmek gibi bir ihtimalim yok ben dönüyüm desemde okul izin vermiyor tek çare öğrenci affı başka bir çare yok.. Şimdi bu senede ÖSYM kazandı belgesini öğrenciye değil üniversitelere gönderiyor ben internet çıktısını alsam ve notere onaylatsam olur mu acaba? Birde AÖF den dolayı 2012 sonuna kadar tecilli olucam sanırım ve 2013 de askerlik işlemleri yaptırmam gerek bir yazısınızdan ben öle anladım yanlışmıyım bilmiyorum... Eğer 2013 ilk çeyreğinde askere gidersem mart nisan gibi, haziran gibi okulu bitirme durumum ortaya çıkıyor ve o durumda askerde başvuru yapabiliyorum demi kısa dönem yada yedek subaylık için gene sizin bir yazısınızda okumuştum bunuda...

    Birde demişsiniz ki "askerlik işlemlerinin mevcut öğrenciliğinden yapılmayacağını gösteren bir belge al" bu belgeyi AÖF ye kayıt yaptırdıktan sonramı alıcam ve nerden alıcam açıkcası ben onu tam anlayamadım.Çünkü mevcut üniversitenin yeni dönem kayıtları 25 eylülde bitiyor.. bu dönemdem sonra zaten ben durumum ortaya çıkar.. AÖF de 23 eylüde başlıyor iki arada bir derede kaldım açıkcası çünkü ben okuldan ilişik kesmem lazım ki AÖF ye kayıt yaptırırken öğrenim belgesi almam lazım lise diplomasıda mevcut okulda öğrenci belgesi istesem bu seferde yeni dönem kaydı yaptırmadan alamam kayıtta yaptıramam öyle bir ihtimal yok yönetmelik gereği yani açıkcası karman çorman bir durumdayım...
    Ben size çok teşekkür ediyorum askerlik kafamı çok kurcalıyordu... ASkerden kaçmak istediğim filan için değil gene 15 ay yapıyım sorun değil ama iş konusunda beni çok engelliyecekti... Şuan beklentilerimin üstünde bir iş bulmuşken minumum 2 yıl askere gitmemem lazım patronlarıma kalıcı ve daimi olduğumu ispatlamam ve güvenlerini kazanmam lazım o yüzden yoksa bana kalsa en kısa zamanda gidip bu stresten kurtulurdum ve düzenimi kurardım...

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. çok teşekkür ederim. Bir çok konuda aydınlatıcı bilgi vermişsiniz

    YanıtlaSil
  10. Öncelikle herkese selamlar.
    Bilgisi olanlar yazarsa çok sevinirim.

    --
    04/1985 doğumluyum.
    2003 te 4yıllık örgün eğitim yapan bir üniversiteye kayıt yaptırdım.
    Ama ne devam ettim ne de sınavlara adam akıllı girdim.
    toplasan 6-7 ders vermişimdir.
    Baktım olmayacak harç-març da yatırmadım hayata atıldım.
    ..
    Askerliğe "daha çok var" falan derken yaş geçti. (26)
    ..
    Geçen nisan ayında bana bi kağıt gelmişti üzerinde
    "son yoklamaya gelmediğiniz için yoklama kaçağı durumuna düştünüz" yazıyor..
    yine ilgilenmedim.
    Ama sanki artık yolun sonu göründü..
    ..
    Sizlerden isteğim şu;
    --Okula hala kayıtlı görünüyorum. (Harcı yatırdığım anda öğrenciliğim devam edecek) ama 7 yılı geçti tecil yapılabilir mi?
    --Össye girdim bu yıl. Açıköğretim yazsam ne faydası olur. (29 yaş sınırını düşünerek cevap yazarsanız sevinirim)
    --Veya benim yapmam gerekenler nedir? Mümkünse kısa dönem şansım olsun istiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. GÜNCELLEME: 07.09.2012

    Arkadaşlar askerlik kanununda değişiklik oldu. Dolayısıyla burada daha önce verdiğim cevapların hemen hemen tamamı da hükümsüz kaldı. Konu ile ilgili lütfen yeni tarihli yazılarımı takip ediniz. Aksi halde yanılmış olacaksınız.

    YanıtlaSil
  13. 10.12.1984 doğumluyum 2014 yazında mezun olacam inşallah izlemem gereken yol nedir ?

    YanıtlaSil
  14. İyi günler.ben 01.11.1987 doğumluyum.ben kendim kabataslak hesap yaptım ama bilgili birinden bilgi almak istiyorum.ben en son kaç yılında hangi ayın sonunda yoklama yaptıkmam lazım.şu an öğrenciyim 2.sınıfım acaba 29 yaşını kurtarıyor muyum.

    YanıtlaSil
  15. güncel bilgiler nerede acaba?

    YanıtlaSil