7 Eylül 2012 Cuma

Açıköğretim'de 2 Yıl Üst Üste Kalınırsa Ne Olur?


GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu






Arkadaşlar,

Açıköğretim'de iki yıl üst üste kalınırsa ne olacağına dair soruları sürekli olarak almaktayım. Bazıları okuldan kaydın silinip silinmeyeceğini, bazıları da askerlik tecili açısından sorun olup olmayacağını merak etmekteler.

Öncelikle hem yüksek öğretim kanununun hem de askerlik kanununun yakın zamanda değiştiğini, dolayısıyla gerek benim sitemde gerek farklı sitelerde bu konuyla ilgili eski tarihli yazı, yorum ve cevapların geçerli olmadığını ifade etmekte fayda var.

Haziran 2012'de Değişen Askerlik Kanunu'na Göre Öğrencilerin Askerlik Tecil İşlemleri 


başlıklı yazımda da belirttiğim üzere Haziran 2012'de askerlik kanunu değişti. Değişen kanuna göre Açıköğretim'de okuyanlar da örgün öğretimde okuyanlarla aynı hakka kavuşmuş oldular. Yani eskiden iki sene üst üste aynı sınıfta başarısız olunduğunda askerlik tecili bozulmakta idi, yeni kanuna göre askerlik tecili bozulmuyor.

Öte yandan AÖF'de iki yıl üstüste kalmanız halinde AÖF'den kaydınız da silinmemektedir.

Bu hafta sonu yapılacak bütünleme sınavına girecek tüm arkadaşlara başarılar dilerim.

10 yorum:

  1. murat abi 2 yıl sınıfta kaldıdm bu sene ikinci senemdi işte ben askerligi ne zaman yapıcam okula devam ediyorum tecillim devam edermi yardımcı ol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veysel,

      Açıköğretimlilerin aynı sınıfta iki yıl kalması sonucunda askerliklerinin tecil edilmeyeceğine dair hüküm kaldırıldı. Lisans öğrencisiyseniz askerliğiniz 29 yaşına kadar tecil edilecek.

      Başarılar dilerim.

      Sil
  2. Merhabalar, ben şu an 3. sınıf öğrencisiyim. 2.sınıftan 2 dersim var ve mevcut yılın 6 dersinin de 2sini verebildim (Bütünleme). Yani sonuç olarak 8 dersin 2sini geçtim... Bu durumda yeni kayıt döneminde 3.sınıfa tekrar kayıt olabilecek miyim? ya da bir üst sınıfa geçip dersleri alttan mı alacağım? ya da tekrar 2.sınıftan mı başlayacağım (MYO Mezunuym) Yardımcı olmanız çok önemli, şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      AÖF'de bir üst sınıfa devam edebilmeniz için bulunduğunuz sınıftan en fazla iki dersinizin kalması şartı var. Anladığım kadarıyla sizin 2. sınıftan 2 ders ve 3. sınıftan 4 dersiniz kalmış. Bu durumdan 4. sınıftan ders alamazsınız. Bu yıl başarısız olduğunuz dersleri tekrar alacak, 4. sınıftan ders alamayacaksınız.

      Önümüzdeki yıl 4. sınıftan ders alabilmeniz için ise; öncelikle 2. sınıfın derslerini vermeli, 3. sınıftan da en fazla 2 dersten başarısız olmalısınız.

      Başarılar dilerim.

      Sil
    2. Anladığım kadarıyla 3. sınıfı tekrar okuyacağım, buna sevindim :) Yanıtınız için teşekkür ederim. Ayrıca blogunuz'da çok faydalı, bunun için de ayrıca tebrik ederim... İyi çalışmalar...

      Sil
  3. muarat abi çok korkuyordum durumumda elverişli degildi ve gidip tecilimide uzattım senin sayende içim biraz rahatlamıştı çok güzel bi şekilde bilgilendirmişsin herkes sende yardım alabilir tşk abim çalışmalarının devamını diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Ben önlissns mezunuyum. Askere gitmek icin tecilimi bozdurdum fakat simdi vazgrcyim. Sınsvsız geçiş ile aciköğretim ißletme bölümüne kaydolmak istiyorum. Tecilimi bozdurmama rağmen kayıt yaptirirsam trkrar tecil olur mu askerliğim??

    YanıtlaSil
  5. ben açıköğretimde 2 yıl üst üste kaldım ve örgün eğitimle herhangi bir okula geçiş yapamıyorum kanunlar değişmediği sürece okula gidedem açıktanda okumak istemiyorum artık normal bir öğrenci gibi liseye gitmek istiyorum

    YanıtlaSil
  6. murat abi ben 2009 yılında açıköğretim önlisans bir bölüme kayıt yaptırdım. Her sene düzenli olarak kaydımı yeniletiyorum.Azami öğrencilik süresini doldurdum. Askerliğimi tecil hakkım var mı?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben ankara universitesi son sinif ziraat muhendisliginde okuyorum tecilim 1 ocak 2016 da bitti korkuma gidip tecil uzatabilirmiyim diye soramaya cekiniyorum bu konu hakkinda bilginiz var mi yardimci olursaniz sevinirim

    YanıtlaSil