26 Mart 2009 Perşembe

Askerlik Hizmetinin Bana Kazandırdıkları



GÜNCELLEME: 23.11.2016

Arkadaşlar, yaklaşık 3 yıldır bu siteyi güncellemiyordum. Sorular ve konular iyice birikti. Sizleri daha fazla bekletmeye hakkım olmadığını düşünerek kendi adımla yeni bir site açtım. Artık tüm sorularınızı bu yeni site üzerinden sorabilirsiniz. 

Sizleri özlemişim. 

ADRES: Murat Abi Askerlik Forumu




29 yaşımı doldurduğum günlerde asker oldum. Onbeş ay uzun dönem askerlik yaptım. Askerden döndüğümde 31. yaşımın içindeydim. Askere gitmeden önce de oldukça görmüş geçirmiş biri sayılırdım akranlarıma göre ama pek tabi ki askerliğin de bana kattıkları oldu.

Aşağıda bunlardan bir kısmını listeleyeceğim. Sonradan aklıma gelen olursa onları da yorum olarak yazının altına ekleyeceğim. Siz de benim yazdıklarımdan farklı olarak, askerlik hizmetinin size kazandırdığını düşündüğünüz hususlar varsa yorum olarak yazının altına ekleyin lütfen.

1- Diş Fırçalama Alışkanlığı : Askere gitmeden önce iki üç günde bir fırçalardım dişlerimi. Askerde iken her sabah önce dişlerimi fırçaladım ve ardından da tıraş oldum. Günlük tıraş olma alışkanlığını kazanamadım ama diş fırçalama alışkanlık olarak kaldı bende.

2- Her Şart Altında Uyuyabilme : Önceden yattığım yerin oldukça sessiz olmasını isterdim ama askerden iken bırakın gürültüyü, oturarak, ayakta ve hatta yürürken bile uyuyabilme özelliğini kazandım.

3- İdeal Kilo :
Askere gittiğimde 70 kilo idim. Boyu 1.65 olan biri için kilolu sayılırdım. Askerde toplam 12 kilo vererek 58 kiloya düştüm. Askerlik dönüşü de yalnızca 4 kilo aldım. Artık yürürken göbeğim aşağı yukarı sallanmıyor.


4- Olgun Dış Görünüm : Askerlik süresince saçlarımın ve sakalımın büyük bölümü ağardı. Bu bana daha olgun bir görünüm kattı.

5- Yaşadığım Yerin Değerini Anladım : Askerliği Ankara'da yaptım. Daha önce sadece günübirlik gitmiştim bir kere Ankara'ya. Bir yıldan fazla Ankara'da kalıp da Ankara'nın memur görünümlü, kasvetli binalarını görünce, dahası deniz havasını teneffüs edemeyince İstabul'da yaşamanın değerini daha iyi anladım.

6- Sabır Taşı Oldum : Eskiden de en belirgin özelliğim sabırlı oluşumdu. Ama, askerde iken sabır taşı oldum adeta.

7- Yöneticilik Kabiliyeti : Orta halli bir muhasebe ofisimiz var. Yaklaşık 8-10 da personel. Ofisin idare işleri bana düşüyor. Askerde yaklaşık 25 kişilik bir gruptan sorumlu tutulduğumdan bu hususta da farklı bir tecrübe kazandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder